An şcolar nou, topic nou - de fapt tot cel vechi, dar alt episod.
Din păcate, observ că numărul de cereri de ajutor este la fel de mare; că părinţii nu iau atitudine, în sensul de a solicita sprijin învăţătorului clasei când constată că nu a înţeles copilul ce şi cum e cu rezolvările de probleme; că nimeni altcineva din cititorii / vizitatorii de pe aici nu ajută pe nimeni; că unele probleme care deja au rezolvări scrise nu sunt luate în seamă.
Prin urmare: postaţi, solicitaţi şi oferiţi ajutor, citiţi ce s-a mai scris... învăţaţi-i pe copii să pescuiască, nu le mai daţi peştele gata prins şi gătit...
Succes în noul an şcolar!
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
va rog sa ma ajutati ,am si eu am un ex. Se dau nr a=11*n+3 si b=4*n+2(n este nr natural). Care este rezultatul calculului (a+b):5 ?multumesc
RăspundețiȘtergereAdunând a+b, veţi obţine: 15n+5; de aici veţi scoate factor comun pe 5, deci expresia va deveni:
Ștergere5(3n+1); împărţită la 5 vă rămâne 3n+1.
cat face 1+1 dau fundaa
Ștergereva rog daca aveti putin timp sa ma ajutati cu un exercitiu la algebra : determinati numerele naturale de forma abc stiind ca a+c=3
RăspundețiȘtergereScrii toate variantele de a+c, care fac 3:
Ștergere1+2, 2+1, 3+0. b poate fi orice nr. natural. Acum combini variantele şi obţii:
- 102, 112, 122, 132, 142.....
- 201, 211, 221, 231, ....
-300, 310, 320, 330.....
va rog sami ziceti ungentt cat e d=...*...+...
ȘtergereDaca ma puteti ajuta cu o problema de clasa a4 a va rog. Pentru o gradinita s-au cumparat 5 lenjerii si 5 paturi,platindu-se ,in total 395 de lei. O patura costa cu 29 de lei mai mult decat o lenjerie. Aflati cat costa o patura si cat costa o lenjerie.
RăspundețiȘtergereÎmpărţind 395 la 5 veţi afla cât costă o lenjerie şi o pătură.
ȘtergereDin rezultatul obţinut veţi scădea 29 şi veţi egala preţul lenjeriei cu al păturii; împărţiţi restul la 2 şi aţi găsit preţul lenjeriei; îl măriţi cu 29 şi acum ştiţi cât costă pătura.
multumesc din suflet, datorita dumneavoastra fetita mea a inteles exercitiul
RăspundețiȘtergereBuan seara.va rog daca ma puteti ajuta cu acest exercitiu determina cel mai mic si cel mai mare nr natural de forma 4abcde astfel ca suma oricaror trei ordine alaturate sa fie 11.Va multumesc
RăspundețiȘtergere407404 şi 470470
RăspundețiȘtergeream nevoie de putin ajutor la acest exercitiu .Maria are un nr de telefon scris cu 6 cifre. primele doua cifre reprezinta ziua din luna in care s-a nascut ,urmatoarele doua cifre reprezinta cea mai mare nota din sistemul de invatamant romanesc,iar ultimele doua cifre reprezinta numarul orelor unei zile
RăspundețiȘtergere.Stiind ca Maria s-a nascut in ultima zi din luna februarie a unui an bisect,,si ca prefixul orasului in care locuieste Maria este reprezentat de cifre ce simbolizeaza primele patru numere pare din sirul numerelor naturale,afla care este numarul de telefon al Mariei.Eu am ajuns la acest numar 0246291024 .Este corect ?Va multumesc
Aţi respectat toate cerinţele, deci numărul găsit este corect. Felicitări !
RăspundețiȘtergerebuna seara ma puteti ajuta si pe mine ?va multumesc In fiecare zi a saptamanii,numarul papadiilor din lunca Paraului s-a triplat.Cate au inflorit in fiecare din cele 7 zile,stiind ca,duminica seara,numarul lor era 72.171?
RăspundețiȘtergereDacă nr. păpădiilor din prima zi era x, atunci:
RăspundețiȘtergereziua 2: 3x
ziua 3: 3(x+3x)=12x
ziua 4: 3(x+3x+12x)=48x....
şi tot aşa până în cea de-a şaptea zi. Adunaţi păpădiile (obţinute prin acelaşi procedeu) din cele 7 zile şi, împărţind 72 171 la nr. obţinut veţi afla câte erau în prima zi. Apoi veţi tripla nr. şi veţi afla zilele următoare.
super
RăspundețiȘtergerediana
RăspundețiȘtergereva rog frumos sa ma ajuatati si pe mine cu o problema prin metoda figurativa daca puteti.
sa se afle nr naturale a si b stiind ca suma dintre a si jumatate din b este 16, iar suma dintre a si o treime din b este 14.
multumesc anticipat!
madalina b
RăspundețiȘtergerebuna ziua ,ma puteti ajuta si pe mine?
se dau trei numere diferite de 0. se stie ca diferenta dintre primul si al doilea este agala cu diferenta dintre al doilea si al treile, iar al doilea nr este 897. Sa se afle suma celor trei numere.
Multumesc frumos!
am rezolvat prob ,multumim oricum
Ștergerepoate altadata
ma poti ajuta si pe mine
ȘtergereDiana şi Mădălina, nu am mai avut timp să intru pe blog şi să vă răspund. Mai sunt de actualitate problemele voastre sau aţi reuşit să aflaţi soluţiile?
RăspundețiȘtergereVa multumesc pentru ceea ce faceti!
RăspundețiȘtergereIntampin si eu necazuri la niste probleme.Ce sa facem,incercam sa scoatem copiii din dileme,asa cum putem.Nu toti ne permitem pregatire suplimentara.
1.Razvan are bani in doua pusculite,in total 142 de lei.Dupa ce a cheltuit 48 de lei ,a abservat ca in prima pusculita I-au mai ramas trei sferturi din suma pe care o avusese,iar in a doua pusculita,jumatate.Cati lei a avut in fiecare pusculita?
2.Fie numarul a=24681012...40.
Calculati suma cifrelor acestui numar.
Va multumesc!
Nu știu în ce clasă este copilul dvs., deci vă voi da o sugestie de rezolvare ca pentru clasa a IV-a. (În clasele gimnaziale va învăța rezolvarea sistemelor de ecuații și totul va fi mult mai ușor).
RăspundețiȘtergerePentru prima pușculiță desenați un segment de dreaptă pe care îl împărțiți în sferturi (4 părți egale), iar a doua pușculiță o veți reprezenta printr-un segment de lungime diferită, pe care îl veți împărți pe jumătate.
a I____I___I___I____I
b I______I______I
Partea cheltuită, cei 48 de lei reprezintă un sfert din primul și o jumătate din al doilea segment. Dacă mai luăm încă o dată cantitatea precizată mai sus, rămânem cu 2 sferturi din a, care valorează: 142-48x2.
Împărțind rezultatul la doi, veți afla că un sfert din prima pușculiță este 23, deci în prima pușculiță au fost 23x4 lei. Scădeți din suma totală 142-96 și veți afla câți bani au fost în a doua pușculiță.
Pentru a doua, îndrumați copilul să observe că numărul este alcătuit din numerele cu soț (pare), de la 2 până la 40. Cel mai simplu e să scrie întreg numărul:
Ștergere2 4 6 8 10 12 14 16 18 20 22 24 26 28 30 32 34 36 38 40. Să observe de câte ori se repetă fiecare cifră și să facă suma cifrelor:
de exmplu, 2 se repetă de 9 ori, deci 2x9=18... și tot așa, făcând suma tuturor cifrelor.
Cât despre restul... nici eu nu sunt pentru pregătirea suplimentară făcută pe banii părinților, dar sunt pentru adecvarea dificultății exercițiilor la nivelul de înțelegere al fiecărui elev.
Succes!
Va multumesc! Copilul este in clasa a Iva.
ȘtergerePentru Fan Violetta:
RăspundețiȘtergereNumerele impare consecutive merg din doi în doi. De aceea, dacă notăm primul număr cu a, următoarele două vor fi: a+2, respectiv a+4. Reprezentarea grafică arată cam așa:
a I_________I
I_________I +2
I_________I +4
Suma celor 3 numere este 987.
Pentru a egala cele 3 segmente, din sumă scădem 2+4, deci 6.
Obținem că 3 segmente egale, adică 3xa=987-6
Dacă veți împărți rezultatul obținut la 3, veți afla primul număr, apoi veți adăuga 2, respectiv 4 și le veți afla pe celelalte.
Alt mod de rezolvare este egalarea celor 3 segmente prin mărirea lor până vor fi egale cu cel mai mare dintre ele. Adică la primul vom adăuga 4, iar la al doilea 2, în total suma va fi mărită cu 6. Împărțind acest rezultat la 3 veți afla cel de-al treilea număr, apoi veți scădea 2, respectiv 4, pentru a le calcula pe celelalte două numere.
Buna seara,revin cu doua probleme,daca se poate.
RăspundețiȘtergereUn grup de baieti s-au dus la rau sa se scalde.8 dintre ei au trecut inot pe celalalt mal al raului,apoi au mai trecut jumatate din cei ramasi si atunci pe malul celalalt au fost de doua ori mai multi decat cei ramasi.Cati baieti s-au dus sa se scalde?
2.Ionut si Ioana sunt colegi de banca.Ioana spune lui Ionut:"Da-mi doua bomboane de la tine,ca sa am si eu cate ai tu."Ionut raspunde:"Da-mi patru bomboane,ca sa am de 2 ori mai mult decat ai tu".Cate bomboane are fiecare dintre cei doi copii?
Multumesc!
Îmi este destul de dificil să vă ajut cu rezolvările folosind metoda grafică. Din nou,mă văd obligată să spun că cel mai simplu mod de rezolvare este cu ecuații și sisteme de ecuații.
RăspundețiȘtergereLa prima problemă, dacă notați cu x nr. de băieți, la prima trecere rămân pe mal x-8. Mai trec x-8/2 și rămân x- (x-8)/2, ceea ce reprezintă jumătate din numărul celor de pe celălalt mal. O reprezentare grafică (pe care nu o pot face aici) v-ar ajuta să vizualizați 3 segmente egale, dintre care două valorează câte x-8/2, iar al treilea este egal cu 8. Deci, numărul total de băieți este 8x3.
La cealaltă problemă v-aș putea ajuta doar cu rezolvarea algebrică...ceea ce nu prea este ok pentru clasa a IV-a.
Multumesc pentru promptitudine!Ar fi bine si algebric.Ma straduiesc sa-i explic,asa cum pot.Decat de loc!
ȘtergereNu pot răspunde mereu cu promptitudine pentru că uneori nu am timp. Rezolvarea algebrică implică și calcul cu numere negative.
RăspundețiȘtergereLucrurile stau cam așa: notăm cu x nr. de bomboane pe care le are Ionuț și cu y nr. de bomboane ale Ioanei.
Prima relație ne spune că luăm 2 de la el și i le dăm ei; asfel numerele se egalează; relația se scrie:
x-2=y+2
A doua spune că luăm 4 de la ea și i le dăm lui. Astfel, el va avea dublu; relația se scrie:
2*(y-4)=x+4
Cu aceste două relații se creează un sistem de ecuații. Primul pas în rezolvare este separarea necunoscutelor în fiecare relație. Sistemul devine:
x-y=2+2
2y-x=4+8
Cele două relații se adună și se obține:
y=16.
Înlocuind pe y, îl veți putea calcula pe x:
x-16=4
RăspundețiȘtergereUn tata în vârstă de 41 de ani are 4 fii:de 8 ani, de 6 ani ,de 4 ani și de 2 ani.Peste câți ani tata va avea vârsta egală cu suma vârstelor fiilor lui .
Cu ficare an c trece, vârsta tatălui crește cu 1, iar suma vârstelor fiilor crește cu 4. Peste 7 ani, 41+7=(8+6+4+2)+4x7
Va rog dacă ma puteți ajuta la problema aceasta .Anica,florăreasa,vinde azi lalele albe și roșii, în total 78 de flori.Ea face buchete din 3 lalele albe și 4 lalele roșii și buchete din câte trei lalele roșii, folosind astfel toate florile.Știind că Anica a obținut 14 buchete de flori, să se afle câte lalele albe și câte lalele roșii a avut la dispoziție
RăspundețiȘtergereDacă scrii că 78=7x9+3x5, înseamnă că a făcut 9 buchete cu câte 7 flori (deci 9x3 albe și 9x4 roșii) și 5 buchete cu câte 3 flori (dci 3x5 roșii). Faci calculele și afli ceea ce te intersează.
buna seara! am si eu o problema daca puteti sa ma ajutati va rog: radu,dan si ana au plantat impreuna 15 pomi. dan a plantat de 3 ori mai multi pomi decat radu. cati pomi a plantat fiecare copil stiind ca dan a plantat un nr par de pomi,iar ana un nr impar de pomi?
RăspundețiȘtergereBună seara!
RăspundețiȘtergereDacă vreți și reprezentare grafică, pomii plantați de Radu - un segment de dreaptă (a) iar cei plantați de Dan un segment de 3 ori mai mare (3xa). Pomii plantați de Ana=b
a+3xa+b=15
4xa+b=15, de unde deducem că unul din termenii adunării (4xa) este multiplu de 4 (se împarte exact la 4).
Variantele posibile, mai mici decât 15, sunt: 4, 8, 12. Deci avem 3 încercări de verificat posibilele soluții.
1. 4xa=4, a=4:4, a=1 (pomi plantați de Radu) și Dan a plantat 3 pomi, soluție ce nu convine (Dan a plantat nr. par de pomi)
2. 4xa=8, a=2 , deci Dan a plantat 6 pomi, iar Ana 7 pomi (soluție corectă)
3. 4xa=12, a=3, Dan =9 pomi, de asemenea soluție ce nu convine
"un legumicultor a cules din gradina 100kg rosii.le-a pus in ladite in care incap 7kg,8kg,10kg de rosii.nr laditelor cu cate 10kg de rosii este cu 5 mai mare decat al celor in care incap 8 kg . cate ladite a umplut din fiecare categorie? "
RăspundețiȘtergereNotați cu a, b, respectiv c, nr. de lădițe din fiecare categorie. Conform enunțului problemei, se scrie:
7xa+8xb+10xc=100
c=b+5, deci relația de mai sus devine:
7xa+8xb+10xb+10x5=100, adică
7xa+18xb=50
De aici, căutați variantele de multiplu de 7+multiplu de 18 a căror sumă să fie 50; 7+43, 14+36, 21+29, 28+22.... Așa cum se vede, a doua este varianta convenabilă, de unde :
7xa=14, a=2, deci două lădițe a 7 kg
18xb=36, b=2, c=7, deci....
Buna seara,va multumesc pentru tot ajutorul pe care mi l-ati dat.Va mai cer ajutorul pentru o problema,cu scuzele de rigoare.
RăspundețiȘtergereTatal,mama si fiul au impreuna 85 de ani.Peste 5 ani,tata va avea cu 3 ani mai mult decat triplul varstei fiului si cu 4 ani mai mult decat mama.Cu cati ani in urma,mama avea de 10 ori varsta fiului?
Peste 5 ani, suma vârstelor celor 3 va fi 100 (85+15).
ȘtergerePentru vârsta fiului desenați un segment, notat cu "a". Vârsta tatălui va fi reprezentată prin 3 segmente egale celui de mai sus, plus o porțiune notată +3, deci 3xa+3. Vârsta mamei va fi tot din cele 3 segmente și notația -1, deci 3xa-1. Făcând suma, veți obține 7xa+3-1=100, deci 7xa=98, a=98:7. Prin urmare, peste 5 ani, fiul va avea 14 ani, tatăl 3x14+3=45 de ani, mama 45-4=41 ani. Scădeți cei 5 ani din vârsta fiecăruia și veți afla vârsta în prezent: băiatul 9, iar mama 36 ani. În urmă cu 6 ani, băiatul avea 3, iar mama 30, deci de 10 ori mai mult decât el.
Va rog...Primele optsprezece numere dintr-un şir sunt:
RăspundețiȘtergere1, 2, 0, 3, 4, 1, 5, 6, 2, 7, 8, 0, 9, 10, 1, 11, 12, 2, ...
a) Scrieţi următorii şase termeni din şir.
b) Pe ce loc se află în acest şir numărul 2013?
Primul pas la astfel de probleme este descoperirea regulii după care este format șirul. La acest șir se poate observa că sunt câte două numere consecutive, între care sunt intercalate 0, 1, respectiv 2. Vă scriu șirul în altă formă ca să observați regula:
Ștergere1, 2, 0/ 3, 4, 1/ 5, 6, 2/
7, 8, 0/ 9,10, 1/11, 12, 2/
Deci urmează....
13,14,0/15,16,1/17,18,2
19,20,0/21,22,1/23,24,2...
Pentru a răspunde la b), faceți următorul raționament: dacă ar fi fost doar numerele consecutive, nr. dat ar fi pe locul 2013; introducându-se 0,1, respectiv 2, locurile se decalează astfel: 10 ajunge pe locul 14, pentru că s-au introdus alte 4 numere; 20 ajunge pe locul 29, pentru că se adaugă 9 numere (4 din prima grupă de zece și 5 din a doua grupă de zece).... și tot așa, urmăriți raționamentul până la 2013
Buna ziua!Lucrez cu fetita mea dintr-o culegere ,pentru testare clasa a V a.Unele din probleme ma depasesc.Daca se poate...
RăspundețiȘtergereLa o petrecere,cele 8 persoane au servit de pe un platou cate un mar si 4 prune.Aflati cate mere si cate prune erau pe platou stiind ca la inceput numarul prunelor era de 5 ori mai mare decat al merelor,iar la final numarul acestora era de 7 ori mai mare ca al marelor.
2.Daliana si Cristina vor sa-si graveze numele pe cate o bratara.Pretul unei consoane gravate difera de pretul unei vocale.Daliana a platit 27 euro,iar Cristina,34 euro.Cat costa gravarea unei vocale,respectiv a unei consoane?
Va multumesc!
1. Fie numărul de mere notat cu "a"; atunci, prune au fost 5xa (5a). După ce s-au consumat 8 mere, au rămas a-8, iar prune de 7 ori mai multe, deci 7(a-8). Dar s-au consumat 32 de prune, deci folosind prima notație se poate spune că au rămas 5a-32 prune.
RăspundețiȘtergerePrin urmare, numărul de prune rămase poate fi exprimat în două moduri: 7(a-8) și 5a-32, expresii egale ținând cont că este vorba despre aceeași cantitate de prune.
7a-56=5a-32 separăm necunoscuta și obțenem:
7a-5a=56-32
2a=24
a=24:2. Deci au fost 12 mere și prune de 5 ori mai multe.
2. Numărând câte consoane și câte vocale conține fiecare nume, vom obține că:
4V+3C=27
3V+5C=34, adunăm cele două expresii și obținem:
7V+8C=61
Această expresie mai poate fi scrisă și:
7V+7C+1C=61
Dăm factor comun 7 și descompunem pe 61 în așa fel încât unul din termeni să fie divizibil cu 7.
7(1V+1C)+1C=56+5, deci:
7(1V+1C)=56, de unde 1V+1C=56:7
1C=5, iar de aici veți calcula cât costă o vocală.
RăspundețiȘtergereBuna ,te rog sa ma ajuti si pe mine cu o problema care suna asa:Al doilea numar este cu 15 mai mare decat primul,iar al treilea este cu 15 mai mare decat dublul celui de-al doilea.Diferenta dintreprimul si al treilea numar este 105.Afla suma celor trei numere.
Notezi primul nr. cu a, eventual desenezi pentru el un segment. Al doilea este a+15, adică un segment + o parte punctată, 15; al treilea este 2a+45. Diferența dintre al treile și primul: 2a+45-a=105
a=105-45
Faci scăderea și l-ai calculat pe primul. Îl mărești cu 15 și ai al doilea nr. Îl dublezi, mai adaugi 15 și l-ai calculat pe al treilea. Faci suma lor și ai rezolvat problema.
Va rog...,nu stiu unde gresesc,verificarea nu-mi iese.
RăspundețiȘtergereMama are o suma de bani.Dupa ce dubleaza aceasta suma,cheltuieste 5 lei.Dubleaza apoi suma ramasa si mai cheltuieste 4 lei.Din noul rest cheltuieste 1/4 si inca 6 lei.Ea constata ca I-au mai ramas 96 lei.Cati lei a avut mama?
Faci drumul invers: 96+6=102, care reprezintă 3 sferturi din suma anterioară; deci un sfert este 102:3=34, ceea ce înseamnă că suma a fost 136. Adaugi 4 și obții 140, deci înainte de a fi dublată, suma fusese 70; aduni 5, deci au fost 75 lei, care înainte de a fi dublată a fost inițial 37,5 lei.
RăspundețiȘtergerePentru Andrei Malaescu:
RăspundețiȘtergerePrincipiul de rezolvare a acestui tip de probleme constă în următoarele etape: 1. în fiecare relație de împărțire se aplică teorema împărțirii cu rest (D=CxÎ+R); 2. se înlocuiește în cealaltă expresie (sumă sau diferență)
Iată:
1. a=9b+22
în a+b=252, se înlocuiește a și rezultă:
9b+22+b=252
10b=252-22
Împarți rezultatul la 10 și ai aflat al doilea nr., apoi îl calculezi pe primul.
2. a=8b+8
8b+8-b=106
7b=106-8
7b=98
b=98:7, apoi calculezi a
"suma a trei numere este 1000.afla numerele,stiind ca al treilea este de trei ori mai mare decat primul numar,dar de doua ori mai mic decat al doilea numar . va rog sa ma ajutati"
RăspundețiȘtergereDacă dorești să faci și reprezentarea grafică, primul nr. se reprezintă printr-un segment de dreaptă, al doilea de 6 ori mai mare, iar al treilea de 3 ori mai mare decât primul. Suma lor este 1000, deci- dacă numerele sunt a, b, c se va scrie:
10xa=1000
a=1000: 10, iar cu acest rezultat le puteți calcula și pe celelalte două.
Perimetrul unui dreptunghi este de 468 m. Știind că lățimea este jumătate din lungime, află lungimea și lățimea dreptunghiului.
RăspundețiȘtergereDacă veți considera lățimea ca fiind notată cu "a", atunci lungimea va fi egală cu 2xa, iar perimetrul va fi 6xa=468, de unde a=468:6; făcând calculul veți afla lățimea și dublând rezultatul veți afla lungimea.
Buna seara,daca se poate o intrebare pentru lb.romana.Scrieti cuvantul' zilei ' altfel.Nu stiu unde as putea scrie in alta parte.
RăspundețiȘtergereNu pot fi de ajutor cu un răspuns pentru că nu înțeleg cerința: ce înseamnă "altfel"? Cu litere mari de tipar, cu litere îngroșate.... de la dreapta la stânga....?
RăspundețiȘtergere"Buna ziua
RăspundețiȘtergereAs dori sa stiu cum se poate rezolva cu segmente urmatoarea prob.: un elev citeste 3/5 dintr-o carte. Daca ami citeste 30 de pagini atunci ar fi 2/3 din carte. Cate pagini are cartea?
Cu ecuatie am facut-o dar ei nu au invatat inca aducerea la numitor comun Multumesc frumos "
Desenați un segment de 15 cm sau de 15 pătrățele pe caietul de matematică. Reprezentați pe el cele 3/5 citite (vor fi 9 pătrățele sau cm, adică 9/15); vă sugerez să folosiți culori sau moduri diferite de hașurare; pe același segment veți reprezenta și cele 2/3 (vor fi 10 pătrățele sau cm, adică 10/15). Diferența 10/15-9/15 este egală cu 30, deci 1/15 din carte =30, ceea ce înseamnă că toată cartea are 15x30 pagini.
Multumesc din suflet pentru explicatie.
ȘtergereAici a fost mai greu .
O zi minunata
Cu drag! :)
RăspundețiȘtergerePerimetrul unui paralelogram este de 146 cm stiind ca o latura are lungimea cu 16 cm mai mare decat dublul lungimii laturii alaturate ei, calculeaza lungimile laturilor paralelogramului .
RăspundețiȘtergereEnunțul problemei spune că lungimea este de două ori mai mare decât lățimea+16cm.
L=2l+16
P=2L+2l, ceea ce, înlocuind L cu expresia de mai sus, se va scrie:
P=2(2l+16)+2l
P=4l+32+2l, deci:
6l+32=146
6l=146-32
Împărțind rezultatul la 6 vei afla lățimea dreptunghiului; dublezi, aduni cu 16 și vei avea valoarea lungimii.
Buna ziua! Am o problema si imi da mare batai de cap.
RăspundețiȘtergereÎntr-un grup de copii, numărul băieţilor este de două ori mai mare decât numărul fetelor. Dacă din grup ar pleca 6 băieţi şi ar mai veni 3 fete, atunci numărul băieţilor ar fi egal cu cel al fetelor. Să se afle numărul de băieţi din grup.
Multumesc anticipat!
Buna ziua .Va rog sa ma ajutati in rezolvarea acestei probleme de cl a4-a(exista o formula ?). Mulumesc.Se formeaz? ?irul de numere 34,334,344,3334,3444…Cate cifre de 3 are numarul de pe locul 2008 ?
RăspundețiȘtergereLa problemele cu șiruri trebuie descoperită/dedusă regula după care se formează șirul, apoi se găsește termenul solicitat de problemă: numărul de pe locul impar (primul, al treilea, al cincilea....) este format dintr-un 3 și una, două, trei..."n" cifre de 4; numărul de pe locul par (al doilea, al patrulea, al șaselea....) este format din două, trei, patru... "n" cifre de 3 și o cifră de 4. Pe locul 2008, fiind loc nr. par va fi un nr. ce respectă regula din urmă. De aici, trebuie să observe o altă regulă câte cifre de 3 sunt:
RăspundețiȘtergere34, 334, 344, 3334, 3444, 33334, 34444, 333334....
Nr. de pe locul 2 are două
nr. de pe locul 4 are trei
nr. de pe locul 6 are patru.... regula ar fi : (locul+2):2, deci pentru 2008 avem: (2008+2):2=2010:2=1005 cifre de 3
buna! un paralelogram are perimetrul de 842cm, iar o latura de 98cm sa se afle cealalta latura
RăspundețiȘtergerebuna! ma ajutati si pe mine...un teren in forma deparalelogram are cele doua laturi de 320m si 180m .sa se afle perimetrul terenului
ȘtergereNotează latura a cărei lungime nu o cunoști cu "a". Perimetrul= 2x98+2xa=842
Ștergere2xa=842-2x98
Faci calculul, împarți rezultatul la 2 și ai obținut "a".
P=2x320+2x180. Faci calculele și ai aflat perimetrul.
Ștergeremultumesc!
RăspundețiȘtergereO piramida are baza in forma de patrat.Perimetrul unei fete laterale este de 60cm,iar muchiile au cate 20cm.Afla perimetrul.
RăspundețiȘtergereAl cui perimetru?
Ștergereperimetrul bazei.
ȘtergerePerimetrul unei fețe laterale= 20x2+l, unde l reprezintă muchia bazei.
Ștergerel=60-40, deci latura pătratului de la bază =20cm
P bazei = 4xl, deci 4x20
multumesc!
ȘtergereAflati perimetrul uni dreptunghi care are lungimea egala cu suma numerelor 23 si 25 ,iar latimea de doua ori mai mica.
RăspundețiȘtergereL=23+25
Ștergerel= rezultatul obținut mai sus : 2
P=2xL+2xl
După ce ai calculat Lși l le înlocuiești în formula perimetrului, faci calculele și ai rezolvat problema.
multumesc!
ȘtergereLa un concurs de alergare baietii trebuie sa parcurga de 5 ori traseul in forma de patrat cu latura de 75 m.Care este distanta parcursa de baieti?
RăspundețiȘtergereCalculezi perimetrul pătratului și îl mărești de 5 ori.
Ștergeremultumesc!
Ștergereva rog imi aratati cum se rezolva aceasta problema : la un concurs de alergare baietii trebuie sa parcurga de 5 ori traseul in forma de patrat cu latura de 75 m
RăspundețiȘtergereAi rezolvarea un pic mai sus. Sper că nu vrei să îți fac eu și calculele.
RăspundețiȘtergerecand tatal meu avea 28 de ani eu aveam de 2 ani acum tata este de 2 ori mai invarsta afla cele doua varste
RăspundețiȘtergerediferența dintre cele două vârste este de 26 de ani
RăspundețiȘtergeredublând, obținem 52
deci, când copilul va avea 26 de ani, tatăl va avea 52
"Daca 9 caiete costa 28,8 lei . Aflati cat costa 15 caiete"
RăspundețiȘtergereUn caiet costă 28,8:9, iar 15 caiete costă de 15 ori mai mult.
latimea si lungimea unui dreptunghi sunt exprimate prin numere naturale pare consecutive,iar semiperimetrul este de 982 m.aflati perimetrul,lungimea si latimea dreptunghiului.
RăspundețiȘtergereSemiperimetrul = L+l=982
ȘtergereDacă sunt numere pare consecutive, înseamnă că L=l+2
Scăzând 982-2, le vei egala.
980:2 și ai aflat lățimea; o mărești cu 2 și ai lungimea
Perimetrul este dublul semiperimetrului
Doresc si eu un ajutor la urmatoarea problema daca se poate:Trei sferturi dintr-un nr este egal cu 3.Afla numarul
RăspundețiȘtergereDacă trei sferturi din număr=3, atunci un singur sfert =3:3=1
RăspundețiȘtergereNumărul întreg are 4 sferturi, deci este egal cu 4x1=4
Umpic de ajutor va rog? :D
RăspundețiȘtergereIntru-un grup de copii numarul b (baietilor) este de 4 ori mai mare decat numarul f (fetelor) din grup pleaca 4b si 4f si raman de 7 ori mai multi b decat f.
Răspunsul la postările din 2014, la cea numerotată cu V.
Ștergereva rog f sa ma ajutati la tema ; Laturile alaturate ale unui paralelogram sunt nr consecutive pare .Daca perimetrul este 304m,aflata laturile
RăspundețiȘtergereRăspunsul la postările din 2014, la cea numerotată cu V.
RăspundețiȘtergereajutatima varog laturile unui trapez sunt exprimate prin numere consecutive pare.afla fiecare latura stind ca perimetru este de 1144 cm
RăspundețiȘtergereajutatima varog laturile unui trapez sunt exprimate prin numere consecutive pare.afla fiecare latura stind ca perimetru este de 1144 cm
RăspundețiȘtergereRăspunsul la postarea din 2014, cu acelați titlu, cu nr. (V
Ștergerecompune o problema de impartire si una de inmultire dupa dialogul copiilor din imagine eu am 44 de cuburi eu am de 2 ori mai multe decat tine
RăspundețiȘtergereBuna am o problema ( clasa a4a ) la mate. : Suma a 4 nr. naturale e 67. Daca din fiecare se scade acelasi nr. , se obtin nr : 9 , 15 , 11, 12. Afla cele 4 nr .
RăspundețiȘtergereAduni 9+15+11+12=47.Apoi scazi 47 din 67 și apoi împărți ce ți dat la 4 și ai aflat numerele.și apoi faci ex.a+9=?
ȘtergereNoteaza cu "a" sau deseneaza un segment de dreapta pentru numarul care se scade. Fiecare din cele 4 numere naturale se va scrie: a+9, a+15, a+11, respectiv a+12. Sau, in cazul desenului, segmentul+fiecare nr. de completare.
RăspundețiȘtergereSuma celor 4 numere: 4xa+9+15+11+12=67
4xa=67-47,
de aici se afla a, si se reconstituie fiecare dintre numerele date.
Bună. Mă poți ajuta la compunerea unei probleme după ex. a-(b+c+d)=
RăspundețiȘtergereAlegi intai categoria: mere, baloane, grau...
RăspundețiȘtergerea este cantitatea mare, totalul, din care scazi succesiv cantitatile b, c, d, vandute/ consumate in zile diferite, in etape diferite.
Clasa a 4a, cum se rezolva? Daca 4a+3b+7c=24, iar 7a+9b+c=42, calculati a+b+c.Multumesc
RăspundețiȘtergerePentru numerotarea paginilor unei carti s-au folosit 777 de cifre Cate pagini are cartea?
RăspundețiȘtergereva rog sa ma ajutati sa rezolv problema 4+a+b+c+d+e care sa fie cel mai mic si suma oricaror 3 ordine alaturate sa fie 11
RăspundețiȘtergereNu cerd că este corect enunțul problemei sau nu îl înțeleg eu. Cine să fie cel mai mic? Despre ce ordine vorbim?
RăspundețiȘtergereplz ajutama
RăspundețiȘtergerea,b+b,c_c,a=4,4
plz ajutama
RăspundețiȘtergerea,b+b,c_c,a=4,4
plz ajutama
RăspundețiȘtergerea,b+b,c_c,a=4,4
Nu înțeleg cerința, de aceea nu te pot ajuta.
ȘtergereSuma a 10 numere naturale pare consecutive este un sfert din sfertul numărului 2560.
RăspundețiȘtergereCalculaţi cele 10 numere.
2560:4 = sfertul
Ștergere(2560:4):4 = un sfert din sfertul...
numerele naturale pare, consecutive, merg din 2 în doi
dacă primul este a, atunci avem: a+2, a+4, a+6, a+8, a+10....a+18
Faci suma lor, o egalezi cu sfertul sfertului și calculezi a (primul număr); apoi le găsești pe celelalte 9
Dacă mics orăm perimetrul unui pătrat cu 40 m, ob tinem un pătrat cu latura cât 1/3 din
RăspundețiȘtergerelatura pătratului ini tial. Care a fost latura pătratului ini tial?
Dacă perimetrul a fost micșorat cu 40 m, înseamnă că fiecare latură a fost micșorată cu 40:4= 10 m
ȘtergereLatura noului pătrat este 1/3 din cea a pătratului inițial, deci este cu 2/3 mai mică.
2/3 = 10 m, deci 1/3= 5m. Latura inițială era 3/3=5x3=15 m
Buna ziua si scuzati deranjul cauzat. Am o problema de matematica care imi da batai de cap si as dori un ajutor.
RăspundețiȘtergere" un elev rezilva intr-o saptamana 1/3 din problemele suplimentare date si inca 6,a doua saptamana 1/4 din rest si inca 9 probleme, a treia saptamana 4/6 din rest si ultimele 30 de probleme. Cate probleme a avut de rezolvat si cate a rezolvat in fiecare saptamana.
Multumesc
Bună seara! Îmi este un pic dificil, nu știu dacă pot face un desen ajutător, dar hai să vedem ce iese.
Ștergere______/______/______/ nr. total de probleme, din care rezolvă 1/3 +6, parte pe care o și scădem din desen
___/___/___/___/
ce rămâne (restul 1), împărțim în 4 părți egale, din care luăm 1/4+9
din nou desenăm ce rămâne (restul 2), împărțit în 6 părți egale
_/_/_/_/_/_/
scădem 4/6 și rămânem cu 2/6 (restul 3)= 30 de probleme
Deci, 1/6 din restul 2 = 15 probleme, iar restul 2 (cele 6/6)=15x6
La rezultatul obținut adăugați cele 9 probleme și veți obține 3/4 din restul 1; prin împărțire la 3 aflați 1/4 din el, apoi x4 și aflați restul 1 în întregime.
Procedați la fel ca mai sus: adăugați cele 6 probleme la rezultat și aveți 2/3 din total; aflați 1/3, apoi totalul 3/3.
Se numește metoda mersului invers, sper că înțelegeți de ce.
Suma vârstelor a mamei si fiului este de 51 de ani. Peste cati ani suma vârstelor lor va fi egală cu 59 de ani?
RăspundețiȘtergereDiferența dintre cele două sume este 8. 8 ani:2 persoane= 4 ani
RăspundețiȘtergereCare este numaruk minim de bomboane pe care ar trebui sa-l avem astfel incat: 1. Daca punem bomboanele in cutii de 30 ne raman 13 si
RăspundețiȘtergere2. Daca punem bomboanele in cutii se 24 ne raman 7.
Multumesc
Metoda de rezolvare a acestei probleme se învață în clasa a V-a, la noțiunile despre divizibilitate, cel mai mare divizor comun, cel mai mic multiplu comun....
RăspundețiȘtergereMa puteti ajuta si pe mine cu rezolvarea acestei probleme: Radu are 7 ani,iar tatal de 5 ori varsta fiului...Peste cati anivarsta tatalui va fi triplul varstei fiului
RăspundețiȘtergereani varsta*
ȘtergereNu știu pentru ce vârstă este problema, dar cea mai simplă variantă e să calculați vârsta tatălui 7x5-35, apoi să îl lăsați pe copil să realizeze corespondența pe an ce trece: 8-36, 9-37, 10-38... ori găsește "băbește" soluția, ori observă că a:b=3 și a-b=28, unde a și b sunt vârsta tatălui, respectiv a băiatului. De aici, metoda grafică sau rezolvarea algebrică vă vor fi de ajutor.
RăspundețiȘtergereVa rog sa i-mi spuneti cum sa fac aici. Noteaza 5 numere cu 5 cifre diferite iar suma lor sa fie egala cu 8
RăspundețiȘtergereCerința cred că este formulată greșit. Cel puțin, eu nu o înțeleg.
ȘtergereBuna ziua,am un exercitiu:3xa-3xb-3xc;stiid ca a=11 si b+c= 8 ;care este rezolvarea?;
RăspundețiȘtergerelegenda x,este semnul inmultit,multumesc.
Scoateți factor comun pe 3, în a doua parte a exercițiului și exercițiul va deveni:
Ștergere3x a-3x(b+c)= 3x11+3x8