Voi relua o discuție pe care am tot purtat-o mai ales la rubrica de comentarii a primei postări cu titlul de mai sus.
Din păcate, majoritatea celor care cer ajutor postează ca anonimi. Bănuiesc că sunt părinți... pot să folosesc termenul disperați? Dacă sunt părinți, atunci ce fac ei pentru a remedia situația de fond? Pentru a elimina cauzele situației în care sun ei și copiii lor.
Posibile cauze... am scris despre ele... și despre posibile soluții am scris! Situația însă pare a rămâne neschimbată. E vacanță încă și, după doar două zile în care nu am avut timpul și disponibilitatea necesare de a-mi deschide e-mail-urile și de a răspunde mesajelor, găsesc o mulțime de probleme de rezolvat. Probleme de matematică, pentru că repet: problema de fond (de ce copilul nu reușește să-și rezolve problemele) nu o pot rezolva eu pentru părinții care cer ajutor!
În concluzie:
1. revin cu rugămintea de a vă scrie numele (atunci când selectați profilul, în loc să dați click pe "anonim", mergeți la "nume" și completați rubrica);
2. înainte să îmi scrieți textul problemei de matematică, vă rog să îmi expuneți pe scurt problema copilului dvs. (de ce credeți că nu poate rezolva ce are de rezolvat !);a
3. rugămințile de la 1. și 2. au caracter de condiție pentru a primi un răspuns din partea mea;
4. orice alt cititor poate oferi o soluție (soluție primită de la propriul copil, căruia vă sugerez să îi dați textele problemelor primite de alți copii); cred că v-ar fi mai bine celor care aveți nevoie din când în când de ajutor să vă sprijiniți unul pe celălalt!
Și acum, rezolvări la problemele pe care le-am primit, în ordinea venirii lor:
1. La ora de educație fizică
-dacă așezați câte 5 pe rând nu rămân elevi în afara rândului, iar numărul de elevi este mai mic decât 30, atunci numărul elevilor se împarte exact la 5, adică poate fi: 5, 15, 20, sau 25
-în următoarea etapă a rezolvării, verificați celelalte precizări ale problemei, împărțind numărul de elevi (fiecare valoare posibilă) la 3 și la 4
-veția afla astfel răspunsul corect!
2. Livada
-dacă s-ar mai planta 3 pruni, atunci totalul ar fi de 172+3 pomi
-numărul perilor va fi notat cu "x"; atunci meri vor fi 2x, iar pruni 4x
-făcând totalul, veți obține 7x=175
-x se calculează împărțind 175la 7; astfel veți afla numărul perilor
-numărul merilor și al prunilor se calculează apoi, conform datelor problemei
3. Dacă cele două numere devin 15 și 23, atunci suma lor va fi 38, deci cu 4 mai mare decât suma inițială (34);
-înseamnă că numerele au fost mărite cu 4, deci câte 2 pentru fiecare
-micșorați cu 2 valoarea actuală a fiecărui număr și veți afla valoare inițială
4. -din prima relație rezultă că a=b+7
-se înlocuiește în a doua relație și se obține: b+7+b+2c=53, adică: 2b+2c=46
-scoțând pe 2 factor comun, 2(b+c)=46, deci b+c=46:2
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Ca parinte ma tem de repercusiunile asupra copilului meu. Ce sa fac, sunt si eu din aceasta tara, din aceasta epoca in care toata lumea se teme de tot ce se poate intampla...
RăspundețiȘtergereUnii inca mai posteaza probleme dincolo.
RăspundețiȘtergereAi dreptate, Anca. Merci !
RăspundețiȘtergereDin ceea ce se spune despre împărțirea lungimii la lățime, se poate scrie:
RăspundețiȘtergereL:l=5, rest 3 adică:
L=5l+3
În formula perimetrului se înlocuiește "L" cu expresia de mai sus și se obține:
P=2x(L+l)=
=2x(6l+3)=
=12l+6=66
12xl=60
l=60:12
Calculați valoarea lățimii, apoi e simplu să calculați și valoarea lungimii.
Notați prețul unei cărți cu x.
RăspundețiȘtergereEnunțul problemei poate fi transcris în relații matematice astfel:
5x-20=3x+14
Separând necunoscuta, veți obține:
5x-3x=14+20
2x=34
x=34:2
x=17, deci o carte costă 17 lei
Pentru a afla suma de bani, înmulțiți pe 3 cu 17, apoi adunați cei 14 lei.
Dacă 5 copii mănâncă 5 mere în 5 minute, înseamnă că fiecare copil mănâncă un măr în interval de 5 minute. Celălalt interval de timp este de 15 minute, adică de 3 ori mai mare, iar în acest interval trebuie consumate 21 de mere. Deci, la fiecare 5 minute, vor fi consumate câte 7 mere. Grupele se pot forma astfel:
RăspundețiȘtergere5 min 5 min 5min
7 mere 7 mere 7 mere
7 copii 7 copii 7 copii
Deci, în cele 15 minute vor fi consumate 21 de mere fie de 7 copii, care mănâncă fiecare câte 3 mere, fie de 21 de copii care mănâncă fiecare un măr, la schimburi de câte 5 minute.
Observ ca nu te poti intelege cu oamenii. Ei vor in stilul lor si gata!
RăspundețiȘtergereEi vor în stilul lor, iar eu răspund doar în stilul meu. Altfel, nu colaborăm!
RăspundețiȘtergere1) un nr este de 3ori mai mare decat altul.daca se scade din primul nr 136,iar al 2-lea se aduna cu 84 nr devin egale.afla cele 2 nr.
RăspundețiȘtergere2) Suma a doua nr. este mai mare decat diferenta lor cu 36.Afla nr. stiind ca diferenta lor este de 4 ori mai mica decat suma lor.
Multumesc mult!!
buna seara stimata doamna, va rog frumos sa ma ajutati la niste probleme de clasa a 4a.
RăspundețiȘtergere1] raluca are in colectia sa de 7 ori mai multe vederi decat mihai.daca raluca i-ar da lui mihai 18 vederi,atunci fetita ar avea de 3 ori mai multe vederi decat baiatul.cate vederi are fiecare copil?
2] 2 copii au un nr. de bile . daca la nr bilelor pe care le are primul copil se adauga 72 de bile se pbtine un nr. egal cu nr de bile al celui de al 2-lea iar daca la nr bilelor celui de al 2-lea copil se adauga 184 se obtine triplul nr. de bile pe care o are primul.afla cate bile are fiecare.
(puteti sa mi-le face-ti prin segmente,va rog fff frumos.)
Problemele Cătălinei:
RăspundețiȘtergere(o să vă dau rezolvarea algebrică, pentru că este mai simplă; dacă un copil nu a înțeles tehnica reprezentării numerelor prin segmente, îi va fi foarte greu să rezolva problema)
1. Fie numerele, notate cu a și b; faptul că un nr. este de 3 ori mai mare decât celălalt se scrie: a=3b (și se desenează un segment pentru b și unul de 3 ori mai lung pentru a). Apoi facem ce spune problema: din a scădem 136, lui b îi adăugăm 84 și egalăm rezultatele obținute:
a-136=b+84
Înlocuim pe a cu valoarea 3b
3b-136=b+84
Separând necunoscuta,
3b-b=84+136, adică
2b=220,
b=220:2, b=110, iar a este de 3 ori mai mare, adică 111x3
2. Numerele sunt a și b, suma lor e a+b, diferența e a-b.
Prima relație pe care o dă problema se scrie:
a+b=a-b+36 ; de aici, a-a+b+b=36, adică 2b=36, b=36:2, b=18
A doua relație pe care o dă problema se scrie:
4x(a-b)=a+b
4a-a-4b-b=0
3a-5b=0
3a-5x18=0
3a=90
a=90:3
Problemele lui Claudiu:
RăspundețiȘtergereCa să vi le fac prin segmente, ar trebui să am hârtie și creion și pe dvs. alături, să pot desena și explica. Aici nu mă descurc cu desenatul.
1. Fie nr. de vederi ale Ralucăi =a și ale lui Mihai =b. Desenați pentru b un segment și pentru a unul de 7 ori mai lung. Al doilea desen:Din al Ralucăi, simbolizați ștergerea unei porțiuni, iar la al lui Mihai adăugați o porțiune,astfel încât al Ralucăi să devină de 3 ori mai lung decât ceea ce are acum Mihai. Copilul trebuie să vadă din desen ceea ce algebric, se scrie așa:
a=7b
a-18=3x(b+18), înlocuind pe a se obține:
7b-18=3b+54
7b-3b=54+18
4b=72, b=72:4, valoare pe care o măriți de 7 ori pentru a afla câte vederi are Raluca.
2.Desenați un segment pentru a (primul copil) și un segment egal cu acesta, prelungit cu o parte care să fie diferența de 72, pentru b.
b=a+72
Cealaltă relație spune că: b+184=3a
În această relație, se înlocuiește b:
3a=a+72+184, 2a=256, calculați pe a, apoi pe b, adunând cu 72 valoarea obținută.
Tehnica reprezentării numerelor prin segmente se învață la școală, nu pe internet! (pentru învățătorul clasei)
Desenați pentru vârsta fiului un segment. Pentru vârsta mamei, un segment de 2 ori mai lung, căruia îi adăugați +2; fiica are jumătate din vârsta mamei, deci un segment +1, iar tatăl cu 5 ani mai mult decât mama, deci 2 segmente +7. În total, aveți 6 segmente+10. Cele 6 segmente, împreună, valorează:
RăspundețiȘtergere184-10=174
Un segment (deci vârsta fiului):
174:6=29
Mama: 29x2+2
Fiica: 29+1
Tatăl: vârsta mamei+5
help!!!! sunt parinte si cu toate ca ma descurc la mate am dat de o problema de clasa a IV a si cred ca am umplut vreo trei foi cu calcule matematice si nu am ajuns nici la un rezultat concret . problema este urm: Intr-o gospodarie sunt gaste si oi , in total 43 de capete si 124 de picioare . Cate gaste si oi sunt ??? (clasa a `IV a pag 75)
RăspundețiȘtergerema puteti ajuta la o prob. de cls a 4-a ?
ȘtergereIntr-o clasa sunt 23 de elevi.Daca ar mai veni 7 fete , nr baietilor ar fi de 2 ori mai mare decat al fetelor.
Cate fete sunt ? Dar baieti
Folosiți metoda falsei ipoteze. Presupuneți că toate capetele sunt gâște. Atunci, aveți:
RăspundețiȘtergere43x2=86 de picioare, ceea ce-conform enunțului problemei- este fals. Diferența de picioare
124-86=38 provine de la presupunerea falsă făcută la început. Adică, cele 38 de picioare se distribuie câte două, capetelor de oi.
38:2=19 oi
Restul de capete (43-19) sunt gâștele.
Puteți rezolva problema, cu aceeași metodă, presupunând că toate capetele sunt de oi. Atunci veți avea 48 de picioare în plus, care- distribuite câte două- vor da numărul de gâște...
Iată că nu e vorba despre foi multe de calcule matematice, ci mai mult de raționament. E important pentru copil să înțeleagă acest raționament (puteți să desenați niște cercuri pentru capete și să adăugați "picioare", mai întâi câte două, apoi să le distribuiți pe cele în plus tot câte două...)
Succes!
Buna ziua,ma numesc Delia si sunt mama unei fetite clasa 4-a.Ne da de cap o problema,daca ne putei ajuta ne-ar fi de mare folos.Andei pleaca la bunici cu bicicleta.Drumul il parcurge in 4 etape.In etapa 1 parcurge o cincime din drum si constata ca si-a pierdut sapcuta,motiv pentru care se intoarce si o gaseste la 4 km.Revine la punctul de plecare al celei de a doua etape,parcurge 2 km si isi aminteste ca are de parcurs in aceasta etapa 2/8 din drumul ramas.Ghinionist fiind in aceasta zi ,la sfarsitul etapei a doua face o pana si se intoarce 5km pentru a o repara.In etapa 3 parcurge o doime din distanta de la atelier si pana la bunici.In ultima etapa parcurge 9km.Cati km a parcurs ?Va multumesc.
RăspundețiȘtergereDacă am reușit să separ corect "poezia" din enunțul problemei de datele concrete, atunci putem reformula astfel problema:
RăspundețiȘtergere-în prima etapă parcurge 1/5 din drum, se întoarce 4 km și revine la punctul intermediar, deci încă 4 km (rămân de parcurs 4/5 din drum)
-în a doua etapă parcurge 2 km, fără să o termine, fiindcă e nevoit să se întoarcă 5 km la atelier; dar, această a doua etapă ar fi trebuit să reprezinte 2/8 din rest, adică 1/4 din ceea ce a rămas, deci 1/5 din distanța inițială (deci, pentru ultimele 2 etape au rămas 3/5 din distanța inițială)
-în a treia etapă parcurge jumătate din distanța de la atelier până la bunici și mai are 9 km pentru ultima etapă (cealaltă jumătate), deci în a treia etapă a parcurs tot 9 km.
De aici, folosim metoda mersului invers (și iar mă întreb și vă întreb: învățătorul l-a pregătit pe copil, învățându-l să folosească aceste metode, să le combine, apoi să le dea astfel de probleme?): ultima etapă are 9 km; de la punctul de pornire în a patra etapă până la atelier mai sunt tot 9 km, din care 5 km sunt cei parcurși înapoi, pentru a ajunge la atelier; deci, în a treia etapă a parcurs efectiv doar 4 km din cei 9 despre care am vorbit. Avem 18 km parcurși, cărora le adăugăm cei 2 km din a doua etapă, deci 20 km, cele 4/5 din drumul inițial; 1/5 din drumul inițial = 5km, ceea ce înseamnă că drumul avea 25 km.
Acum e momentul să reluăm drumul de la început:
-prima etapă: parcurge 5 km, se întoarce 4 și revine tot 4, deci 13 km
-adăugăm cei 2 km parcurși în a doua etapă și cei 5 până la atelier, deci 20 km
-în atreia și a patra etapă mai parcurge 18 km, total km parcurși 38.
Sper să fi înțeles cum am procedat, pentru fetiță ar fi util și un desen pe care să îi demonstrați cum Andrei se tot plimbă înainte și înapoi, împărțind distanța în 5 părți, apoi separând etapele... Complicat, e drept, dar vă doresc să reușiți !
Va multumesc din suflet,da foarte complicata problema cu atat mai mult pentru clasa a patra.Va multumesc mult pentru ajutorul dat.
ȘtergereMă bucur că am putut să vă fiu de ajutor măcar un pic. Din păcate nu putem face ce este cel mai important: să eliminăm niște metehne ale cadrelor didactice, ale sistemului de învățământ...
ȘtergereDelia sunt.La problema cu etapele nu se mai adauga inca 5 cei de la atelier pana in etapa 3,adica 5+4+4(dus,intors)+2+5(ETAPA 2)+10(Dus,intors atelier-etapa3)+4(etapa 3)+9(etapa 4)=43
ȘtergerePoate ma insel,dar eu asa am calculat.
Partea cu a doua etapa nu-mi este clara,pentru ca el merge 2 km dupa care isi da seama ca trebuie sa faca 2/8 din drumul ramas,si abia la sfarsitul etapei se intoarce 5 km,deci nu este bine rezolvarea pentru ca oricum ar fi distanta nu este de 2/8 din drumul ramas.
ȘtergereAtunci când am spus "poezia" din enunț, la asta m-am referit: la faptul că acea parte a enunțului nu mi se pare clar (matematic) formulată. Plus alte părți care vă trezesc și dvs. întrebări și nedumeriri.
ȘtergereÎn astfel de situații, eu îi sfătuiesc pe părinți să ceară copiilor să meargă la învățător, să-i spună că nu au știut cum să rezolve problema și să ceară ajutor. Nu costă nimic acest mod de a proceda. Implică doar curajul de a cere ce ai nevoie.
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
ȘtergereAre dreptate Delia: 43 de km a parcurs Andrei, iar drumul "efectiv" are 25 km! Oricum, multumim pentru ajutor Lili!
ȘtergereStimata doamna ,Delia sunt,din pacate trebuie sa ne supunem sistemului,daca se poate va rog sa ma ajutati si la problema urmatoare:Andrei si Calin vor sa -si cumpere mingi de tenis pentru antrenament.Cate mingi poate cumpara fiecare daca o minge costa 3 lei iar o cincime din suma lui Andrei este cu 3 mai mica decat o treime din suma lui Alin.Daca Andrei ar avea cu 9 lei mai mult ,atunci dublul sumei celor doi copii ar reprezenta costul unei biciclete,adica 436lei?
RăspundețiȘtergereVa multumesc.
Din păcate, la această problemă nu știu cum să vă ajut cu o rezolvare la nivel de clasa a IV-a. Mai degrabă o combinație de rezolvare a problemei cu ajutorul ecuațiilor, plus metoda "încercare și eroare", altfel ar trebui să vă bag în sisteme de ecuații.
RăspundețiȘtergerePresupunând că Alin și Călin sunt una și aceeași persoană, porniți prin a nota cu x suma lui Andrei și cu y suma lui Călin. Ultima parte a problemei spune că: 2(x+9+y)=436 -adică dublând suma lui Andrei mărită cu 9, + suma lui Călin, obținem 436.
2x+2y+18=436
2x+2y=418, de unde x+y=209
De aici, știind că suma lui Andrei se poate împărți exact la 5, iar a lui Călin la 3, plus afirmația de la începutul problemei, am făcut combinații de numere a căror sumă este 209, primul fiind multiplu de 5, al doilea multiplu de 3, și am verificat ca 1/5 din x să fie cu 3 mai mică decât 1/3 din y.
Exemplu de astfel de perechi:
(50, 159);(95, 114); (110, 99); (115, 94);(120, 89); (125;84), ultima dintre ele verificând condiția dată de enunțul problemei.
Pentru a afla câte mingi cumpără fiecare, împărțiți fiecare sumă la 3:
125:3
84:3
Multumim pentru ajutor si timpul acordat.
ȘtergerePentru Buchilă George Emanuel:
RăspundețiȘtergere-bilele albe le reprezentaţi printr-un segment sau le notaţi cu x
-bilele albastre vor fi 4 segmente sau 4x
-bilele roşii 4 segmente +9 (4x+9)
În total, aveți 9 segmente+9=81 (9x+9=81)
Cele 9 segmente (9x) = 81-9, adică 72
72:9=8, deci sunt 8 bile albe
albastre de 4 ori mai multe: 8x4=32
roșii cu 9 mai multe, deci 41
Anonimul cu pomii fructiferi:
RăspundețiȘtergeredacă se mai adaugă 3 pruni, vor fi 175 de pomi, astfel:
peri- un segment
meri și pruni câte 2 segmente
În total, 5 segmente
175:5=35 (peri)
meri, dublu
pruni, cu 3 mai puțini decât merii
Pentru Gianina:
RăspundețiȘtergereAndrei: 1 segmente (x)
Adrian: 2 segmente (2x)
Călin: 2segmente plus diferenţa de 50 dintre el şi Adrian (2x+50)
În total: 5 segmente+50=550
sau 5x+50=550
5 segmente (5x)= 500, de aici aflați ușor cât are Andrei, apoi cât au ceilalți.
am o problema de clasa 4 .la un magazinalimentar se prumesc spre vanzare cu 9100 mai multe bucati de paine alba decat paine intermediara.dupa ce se vand 24100 buc.de paine alba,se constata ca nr. de buc. ramase reprezinta 1/3 din nr. de buc.de paine intermediara.cate buc. din fiecare sort.de piaine s-au primit. multumesc anticipat.
RăspundețiȘtergereDin datele problemei, rezultă că 2/3 din numărul pâinilor intermediare sunt egale cu diferenţa dintre 24100 şi 9100, deci 15 000. De aici, 1/3 este egală cu 7500, ceea ce înseamnă că pânile intermediare au fost: 7500x3, adică 22500. Pâine albă, cu 9100 mai multe, deci 31600.
RăspundețiȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergerePerimetrul unui pătrat este egal cu 1/3 din perimetrul celuilalt înseamnă că cele 2 perimetre împreună reprezintă 4 părţi. Împărţind 160 la 4 veţi obţine perimetrul celui mai mic dintre pătrate, deci latura lui este de 40:4, adică 10 cm. Pătratul cel mare are perimetrul de 120 cm, deci latura este de 4 ori mai mică.
RăspundețiȘtergerebuna ziua imi cer scuze ca deranjez di nou sunt ramona si as dori daca se poate sa ma ajutati la 2 probleme
RăspundețiȘtergeresuma a 3 numere este 4810.sa se afle numerele ,stiind ca primul este de doua ori mai mare ca al treilea ,iar al doilea este cu 20 mai mic decit sfertul primului numar
RăspundețiȘtergereFie cele 3 nr. notate a, b, c.
ȘtergereCel mai mic nr. este al doilea, deci pentru el veți desena un segment; el este cu 20 mai mic decât sfertul primului, ceea ce înseamnă că primul valorează: 4b+80, adică 4 segmente plus 80; al treilea este de 2 ori mai mic decât primul, deci 2 segmente plus 40. În total,
7 segmente+120= 4810
7 segmente =4810-120
7 segmente = 4690
1 segment=4690:7=670, deci al doilea nr. este 670. De aici, puteți calcula ușor a și c, folosind explicațiile de mai sus.
citul a doua numere este 7 si restul 70.care sunt numerele ,daca diferenta lor este de 670.
RăspundețiȘtergereDin prima relație rezultă că primul nr.,
Ștergerea=7b+70 (b se reprezintă printr-un segment, iar a prin 7 segmente + 70). Diferența înseamnă a-b,adică
6 segmente+70=670
6 segmente=600
1 segment = 100, deci al doilea nr. este 100 și apoi îl calculați pe primul.
va multumesc din suflet
RăspundețiȘtergerecu plăcere!
Ștergerebuna ziua va rog sa ajutati am o pr si nu reusesc o rezolv.sa se afle m si n din 6*m+12*n=540 si n este un sfert din m
RăspundețiȘtergereDacă * reprezintă semnul de înmulțire, atunci, din a doua relație rezultă că m este de 4 ori mai mare decât n, deci m=4*n.
ȘtergereÎn prima relație se face înlocuirea lui m cu 4*n și ajungeți la:
6*4*n+12*n=540
24n+12n=540
36*n=540, deci n=540:36
Aflați n, apoi pe m care este de 4 ori mai mare.
am o problema va rog sa ma ajutati.Determinati suma a trei nr naturale consecutive ,stiind ca suma lor este egala cu unul dintre ele plus 1000. Va multumesc.
RăspundețiȘtergereCele 3 numere consecutive se scriu: a, a+1, a+2. Suma lor este 3a+3. Această sumă este egală cu 1000+ unul dintre ele, deci trebuie să verificați care este acela.
ȘtergerePrima variantă: 3a+3=a+1000, duce la 2a=997, variantă incorectă, deoarece a nu va fi nr. natural.
A doua variantă, 3a+3=a+1+1000, duce la
2a=998, de unde îl aflați pe a= 998:2, apoi al doilea și al treilea nr.
Cati hectolitri de petrol au fost la inceput intr-un rezervor, daca intr-o zi s-au scos 46 kl, in alta zi cu 80 hl mai putin si a mai ramas o cantitate de 14 ori mai mare decat cantitatile scoase in primele 2 zile?
RăspundețiȘtergerePrima zi: transformă 46kl în hl
ȘtergereA doua zi: scade 80 hl
Rămas: înmulţeşte 14 cu suma celor două rezultate de mai sus
Cantitatea de la început: adună cele 3 rezultate
buna ziua ma numesc stefan si va rog sa ma ajutati la 2 probleme.Aflati nr nat x si y stiind ca suma lor este 90 iar suma dintre x si un sfert din y este 75.
RăspundețiȘtergereDiferența dintre cele două sume o reprezintă 3/4 din y, deci 15. Înseamnă că 1/4 din y=15:3=5
Ștergerey=20, x =90-20
Intrebat cati litri de vin mai are in butoi ,bunicul a raspuns.Daca as fi consumat cu 26 l mai putin as fi avut o jumatate din cantitatea initiala.Daca as fi consumat 54 l as mai avea un sfert din cantitate.Cati litri de vin au fost in butoi?
RăspundețiȘtergereDacă după consumarea celor 54 l rămâne 1/4 din cantitate, înseamnă că 54 l reprezintă 3/4 din cantitate. 1/4=54:3=18l, deci cantitatea totală=72l. Nu înțeleg la ce mai folosește prima parte a problemei, probabil pentru a afla ce cantitate a rămas: a consumat jumătate din cantitatea inițială+26 l, deci 62 l. Ceea ce înseamnă că mai sunt 10 l...
Ștergereva multumesc
RăspundețiȘtergerecu placere
Ștergerema numesc gabriel si va rog sa ma ajutati. Varsta mameieste in prezent cu 32 de ani mai mare decat varsta fetitei sale .Peste 6 ani varsta fetitei va fi de trei ori mai mica decat varsta mamei .CE varsta are fiecare?
RăspundețiȘtergereva multumesc.
Peste 6 ani, vârstele pot fi reprezentate grafic astfel: a fetei un segment (o parte), a mamei 3 segmente (3 părți). Diferența vârstelor este de 32 ani, deci cele 2 părți pe care mama le are în plus reprezintă 32, iar o singură parte = 16 ani. Dacă fata are 16, în urmă cu 6 ani avea 10, iar mama cu 32 mai mult, deci 42.
ȘtergereBuna Lili ma numesc Angela sunt mama unui baietel de clasa a IV si am dat de o problema care ori e scrisa gresit in carte,orieu nu-mi dau seama de modul de rezolvare.
RăspundețiȘtergerePerimetrul unui patrat este cu 180 mai mare decat latura sa.Aflati perimetrul.
Te rog ajuta-ma daca o poti rezolva
Perimetrul pătratului înseamnă suma celor 4 laturi, care poate fi scrisă ca fiind 4l. Dacă este cu 180 mai mare decât latura, înseamnă că diferenţa dintre perimetru şi latură este de 180.
ȘtergereAdică: 4l-l, deci 3l egal 180. De aici, l este egală cu 180: 3, adică 60, iar perimetrul este de 4X60, deci 240.
multumesc mult
Ștergerebuna ziua .Sunt Ramona si va rog sa ma ajutatila o problema.la o serbare scolara au participat un grup vocal format din 9 elevi,si 2 coruri .Primul cor are de 4 ori mai multi elevi decit grupul vocal,iar al doilea cor cu 12 elevi ,mai putin decit primul.Citi elevi s-au prezentat pe scena daca 3 elevi cinta in toate cele trei formatii?
RăspundețiȘtergerePrimul cor: 9x4 elevi
ȘtergereAl doilea cor: rezultatul obținut mai sus-12
De la primul și de la al doilea cor, scădeți cei 3 elevi, care deja au fost numărați la grupul vocal și participă la cele două coruri.
Apoi adunați pe 9, cu ce ați obținut la cele două scăderi.
buna ziua sunt florin va rog sa ma ajutati la o pr . In trei magazii sunt 4582t de grau .Dupa ce s=au luat din prima magazie 195t ,din a doua 614t ,iar din a treia 1001t ,in magazii au ramas cantitati egale.Cate tone au fost in fiecare magazie?
RăspundețiȘtergereFaceți exact ce vă spune enunțul problemei: luați cantitățile din magazie.
Ștergere4582-195-614-1001
Rezultatul obținut îl împărțiți la 3 (și reprezintă cantitatea rămasă în fiecare magazie).
Apoi, la acel rezultat, adunați cantitatea scoasă din fiecare magazie, pentru a calcula cât a fost la început.
va multumesc
RăspundețiȘtergereVa roga jutati-ma cu o problema a fiului meu :Suma a doua numere este 195.In conditiilein careprimul numar adunat cu 75 este egal cu al doilea numar adunat cu 40.Aflati cele doua numere.
RăspundețiȘtergerea+b=195
RăspundețiȘtergereb+40=a+75, de unde: b=a+75-40
b=a+35
Înlocuiți în prima relație:
a+a+35=195
2a=195-35
2a=160
a=160:2
calculați valoarea lui "a", apoi adunați cu 35 pentru a-l afla pe "b"
Doi biciclisti pornesc in acelasi timp din doua orase unul spre celalalt.Se intalnesc dupa 6 ore.Primul parcurge in 3 ore cat parcurge celalalt in 4 ore.
RăspundețiȘtergereStiind ca distanta dintre cele doua orase este 210 km , aflati cu ce viteza s-a deplasat fiecare biciclist.
Fie x viteya primului și y viteza celui de-al doilea biciclist.
ȘtergereDin enunț, rezultă că: 3x=4y
Distanța de 210km este parcursă în 6(x+y), conform formulei d=vt, ceea ce înseamnă că suma vitezelor, x+y=210:6
x+y=35
Corelând cele două relații,
3x=4y și x+y=35, rezultă că 7x=140, de unde calculați x, apoi y.
Va multumesc.
ȘtergereBuna ziua manumesc Alex si va rog sa ma ajutati la 2 probleme pe care nu reusesc sa le fac .VA multumesc.Caietul invatatorului are 16 pagini.Elpoate scrie numele a cate 3 elevi pe pagina.Dupa completarea numelor tuturor elevilor ,6 pagini raman libere .Numarul de elevi scrisi de Ilie este egal cu numarul de elevi scrisi dupa el.Cati elevi sunt in clasa ?
RăspundețiȘtergereProbabil că în enunț era "scriși înainte de Ilie"...?
ȘtergereDacă 6 pagini rămân libere, înseamnă că a completat 10. Conform enunțului, dacă a scris câte 3 elevi pe pagină, ar trebui să fie 30 de elevi. Probabil că sunt doar 29, astfel încât să fie câte 14 înainte și după Ilie, + Ilie.
Gabi a vopsit oua pentru pasti.Un sfert din ele sunt de culoare rosie ,jumatate din rest sunt galbene,o treime din noul rest sunt verzi ,iar restul albastre .Stiind ca au fost vopsite 18 oua albastre ,cate oua a vopsit Gabi?
RăspundețiȘtergereDacă faceți un desen, veți observa că cele 18 ouă albastre reprezintă 1/4 din totalul oălor, deci totalul este de 18x4.
ȘtergereDesenul înseamnă un segment împărțit în sferturi; primul sfert reprezintă ouîle roșii. Cele 3 sferturi rămase, le împărțiți pe jumătate și aveți galbenele; optimea este echivalenta ouălor verzi, iar ultimul sfet rămas sunt cele 18 albastre.
Tata,mama si fiica au impreuna 71 de ani.Peste 2 ani mama va avea varsta de acum a tatalui,iar peste 27 de ani ,fiica va avea varsta mamei.
RăspundețiȘtergereCati ani are fiecare?
Doamna invatatoare le cere in special sub forma grafica rezolvarile la probleme, el nu prea le ,,vede". Va multumesc.
RăspundețiȘtergere9 copii mananca 9 inghetate in 9 minute. Cati copii mananca in 45 de minute 20 de inghetate?
7 saci cu ciment cantaresc mai mult decat 3 saci cu ciment cu 140 kg. Afla cate kilograme cantaresc 23 de saci cu ciment de acelasi fel.
Probabil copiii mănâncă simultan, cel puţin aşa se deduce. Atunci 1 copil mănâncă o îngheţată în 9 minute. în 45 de minute pot fi mâncate 5 îngheţate. Dacă fiecare copil mănâncă cele 5 îngheţate, atunci e nevoie de 4 copii.
ȘtergereCele 140 de kg sunt de la cei 4 saci în plus. 1 sac câantăreşte 140:4, rezultatul înmulţit cu 23 vă răspunde la întrebarea problemei.
1)Nr.a , b si c satisfac simultan conditiile:
RăspundețiȘtergerea+b=100
b+c=70
Calculati a-c
2) a+b+c=130
b=a+60
c=b-20
1) scădeți cele două relații și obțineți:
RăspundețiȘtergerea+b-b-c=100-70
b-b=0, deci rămâne: a-c=70
va multumesc
Ștergere2)În prima relație se fac înlocuiri succsive, astfel:
RăspundețiȘtergerea+a+60+c=130
2a+60+b-20=130
2a+60+a+60-20=130
3a+120-20=130
3a+100=130
3a=130-100
a=30:3
îl calculați pe a, apoi aflați b și c întorcându-vă la relațiile din enunțul problemei.
Buna seara.Nu stiu daca mai raspundeti la probleme dar incerc sa va deranjez .Avem un concurs de matematica sambata 27.10.2012 si rezolvand cateva probleme am dat de:
RăspundețiȘtergereIntr-o urna sunt 13 bile albe,17 bile rosii si 20 bile negre.Care este cel mai mic numar de bile ce trebuie extrase din urna pentru a fi siguri ca am extras cel putin:
a)doua bile de aceeasi culoare;
b)doua bile rosii;
c)cate o bila de fiecare culoare?
Va multumesc anticipat!
a) 4 (primele 3 extrase pot fi de culori diferite, a patra sigur va fi de una din cele 3 culori, deci vor fi două de aceeaşi culoare)
RăspundețiȘtergereb) 20+13+2
c) 13+17+1
Dacă e nevoie de explicaţii suplimentare, mai vorbim.
Multumesc.O zi buna!
RăspundețiȘtergereCu placere! Succes la concurs!
RăspundețiȘtergereBuna seara. Ma numesc Ioan si v-as ruga sa ma ajutati la relolvarea unei probleme ca sa-l pot ajuta si eu pe fiul meu .Intr-o lada erau visine.Dupa ce se consuma 1/4 din cantitate,lada si visinele ramase cintaresc 14kg,iar dupa ce se consuma 1/2 din cantitate,lada si visinele cintaresc 10kg.Cite kg cintareste lada goala?Cite kga cintaritla inceput lada cu visine?
RăspundețiȘtergereVa multumesc.
Lada + 3/4 din cantitatea de vişine cântăresc 14 kg.
ȘtergereLada + 1/2 din cantitatea de vişine cântăresc 10 kg.
1/2 înseamnă 2/4, deci diferenţa de cantitate:
14kg-10kg provine din 1/4 din cantitatea de vişine, în plus.
Dacă 1/4 este egală cu 4 kg, atunci cantitatea totală de vişine este de 4/4, adică 16 kg.
Jumătate din cantitatea de vişine înseamnă 8 kg, deci lada cântăreşte 2 kg.
diferenta a doua nr este 110.unul dintre ele este cu 16 mai mic decat de 7 ori celalat.determinati nr
RăspundețiȘtergereUn nr. ese "a". Al doilea, "b" este 7a-16.
RăspundețiȘtergerediferenţa lor: b-a este 7a-16-a, adică 6a-16 şi este egală cu 110. Deci, 6a este 110+16, 126.
"a" se calculează: 126:6, iar "b" este cu 16 mai mic decât de 7 ori rezultatul obţinut pentru "a".
buna seara .zice sa aflam numarul de forma abab astfel incit b=3a,iar suma cifrelor este 14.
RăspundețiȘtergeresi alta mai frumoasa diferenta a doua nr naturale este 31.al doilea nr. este cu 9 mai mic decitjumatatea primului nr. care sunt numerele ?
va multumesc pt ajutor.
mai am una care chiar nu o inteleg.
RăspundețiȘtergerecind citeste o carte,pentru a tine minte unde a ramas,Sofi aduna nr.inscrise pe cele doua pagini.totusi ea nu-si aminteste daca suma obtinuta este 135 sau 153.ajut-o sa afle unde a ramas.
1. Pentru această problemă aveţi variantele:
RăspundețiȘtergerea=1, b=3 deci numărul 1313
a=2, b=6 deci numărul 2626
a=3, b=9, nr. 3939. Însă în niciun caz suma cifrelor nu este 14, deci...
2. Matematic, datele problemei sunt astfel:
a-b=31 și b=a:2-9, deci a=2b+18
2b+18-b=31
b=31-18
b=13, iar a=44
3.La orice carte, paginile sunt numere consecutive. Astfel, unul este a, celălalt a+1.
Suma poate fi 135 sau 153.
a+a+1=135
2a=134
a=67, iar a+1=68.
Aplicând aceeași metodă pentru cealaltă sumă posibilă, veți obține 76 și 77.
În cărți, pagina din stânga are număr par, deci varianta corectă e 153.
va multumesc pentru raspunsuri.la prima problema enuntul este gresit
RăspundețiȘtergereCu plăcere!
RăspundețiȘtergereva poth spune o un exeritiu sa ma ajutati??
RăspundețiȘtergereIdentificaţi-vă şi spuneţi.
RăspundețiȘtergereBuna seara!as avea si eu o problema daca ati putea sa o rezolvati v-as fi recunoscatoare.Lao societate comerciala s-au lucrat intr-o zi rochii si bluze din 101 m de matase.Rochii s-au lucrat cu 12 mai multe decat bluze.Aflacate rochii si cate bluze s-au lucrat,dacapentru o bluza s-au folosit2m ,iar pt o rochie 3 m
RăspundețiȘtergerePentru cele 12 rochii, s-au folosit 36 m. Asta înseamnă că pentru celelalte rochii şi bluze au rămas 101-36, adică 65 m. Pentru o rochie şi o bluză, împreună luate, s-au folosit 5 m. Cei 65m au fost folosiţi pentru: 65:5, adică pentru 13 bluze şi 13 rochii. Adăugaţi rochiile făcute în plus şi aveţi rezolvarea completă.
Ștergerebuna seara!daca sunteti amabila si nu va deranjez are si fetita mea o problema:Mihai are o suma de bani.Pentru a cumpara 6 mingi ar avea nevoie de 6 lei.Daca ar cumpara 9 mingi ar avea nevoie de 55 lei.Ce suma are Mihai?
RăspundețiȘtergereCred că problema dvs. are o problemă de corectitudine a enunţului.
RăspundețiȘtergereÎn principiu, raţionamentul la astfel de probleme este următorul: diferenţa ditre numărul de mingi pe care doreşte să le cumpere se regăseşte în diferenţa de bani necesari. Deci 3 mingi ar costa 49 de lei. De aici calculaţi preţul unei mingi, apoi măriţi numărul de 6 ori (cumpăraţi cele 6 mingi) şi scădeţi 6 lei (banii care vă lipsesc). Aşa aflaţi suma iniţială.
suma a 2 numere este 2000 iar catul este 99 care sunt numerele
ȘtergereSuma a doua numere este 216 si suma rasturnatelor lor este 504. Sa se afle numerele
RăspundețiȘtergereedi
RăspundețiȘtergeree:f=4rest 3
e+f=123
e=
f=
multumesc anticipat
e=4f+3, adică pentru f desenezi un segment, iar pentru e desenezi un segment de 4 ori mai lung și adaugi o linie punctată pe care scrii +3.
RăspundețiȘtergereAdunând e+ f obții 5 segmente+3, adică
5f+3=123
5f=123-3
f=120:5
Afli f, apoi e.
buna seara,va rugam sa ne ajutati la o problene.Sa se afle nr.natural de doua cifre ,stiind ca cifra zecilor este de 4ori mai mare decat cifra unitatilor,iar suma dintre triplul cifrei zecilor si dublulcifrei unitatilor este 28. multumesc
RăspundețiȘtergereDesenați un segment care reprezintă valoarea cifrei unităților. Cifra zecilor este de 4 ori mai mare, deci 4 segmente. Suma din enunț înseamnă: 12 segmente+2 segmente=28
Ștergere1 segment=28:14, deci cifra unităților este 2. Aflați cifra zecilor, apoi numărul.
pt premierea castigatorilor unui concurs s-au cumparat 4 carti si 6 albume,platindu-se in total 440 lei.Un album costa cu 15 lei mai mult decat o carte.Cat costa o carte ,dar
RăspundețiȘtergereun album?
pentru valoarea unei cărţi desenezi un segment, iar pentru valoarea unui album, desenezi un segment cu aceeaşi mărime şi o porţiune punctată pe care scrii +15. În total, ai 4 segmente de la cărți și 6 segmente de la albume +90.
Ștergere10 segmente+ 90=440
10 segmente=440-90
Afli valoarea unui segment împărțind rezultatul scăderii la 10, deci valoarea unei cărți, apoi valoarea albumului.
am si eu o problema va rog sa ma ajutati Diferenta a doua nr este cu 100 mai mica decat dublul sumei lor . Sa se afle cele doua nr daca suma lor este de 3 ori mai mica decat diferenta celor doua numere Va multumesc anticipat Larisa
RăspundețiȘtergereNu știu dacă enunțul este corect: suma a două numere poate fi mai mică decât diferența lor?
RăspundețiȘtergeream si eu o problema de clasa a 4-a.
RăspundețiȘtergerela un atelier de decoratiuni sau pus cate 8 globulete la fiecare dintre cele 23 de coronite. Globuletele ramase sau pus cate 2 la ornamentele pentru masa festiva. Cate globulete sau folosit?
se poate rezolva asa ceva sau este interpretata gresit in manual?va multumesc
faci 23 impartit la 3 si rezultatul care il obti faci suma la 2.
ȘtergereAr fi nevoie şi de informaţia: câte ornamente erau pe masa festivă. Altfel, enunţul este incomplet.
RăspundețiȘtergereda,intradevar cu acea informatie problema s-ar rezuma la doua inmultiri
ȘtergereBuna ziua. Va rog sa ma ajutati daca puteti .Gasiti nr. a, b, c, d, e care indeplinesc simultan conditiile:
RăspundețiȘtergere1) a este cu 525 mai mare decat b
2) b este de 5 ori mai mare decat c
3) c este cu 45 mai mare decat d
4) d este mai mare de 3 ori decat e
5) diferenta dintre d si e este 300
va multumesc!
4
Buna ziua. Va rog sa ma ajutati daca puteti .Gasiti nr. a, b, c, d, e care indeplinesc simultan conditiile:
RăspundețiȘtergere1) a este cu 525 mai mare decat b
2) b este de 5 ori mai mare decat c
3) c este cu 45 mai mare decat d
4) d este mai mare de 3 ori decat e
5) diferenta dintre d si e este 300
va multumesc!
4
Începi rezolvarea de la ultimele două condiţii:
Ștergered=3e , adică e se reprezintă ca fiind un segment, iar d este un segment de 3 ori mai lung.
Diferența lor înseamnă 2 segmente, adică 2e=300.
e=300:2, iar d este de 3 ori mai mare. Calculați e și d, apoi aflați numerele c, b, a conform condițiilor.
...sunteti prezenti la atorie???...fetitza mea este foarte sensibila si nu are curaj sa o intrebe pe doamna de multe ori k sa-nteleaga...asta-i problema umana...cea de aritmetica este:
RăspundețiȘtergeredif. a doua numere este cu 56 ori mai mica decat suma lor...daca se-mparte suma la diferentza, se obtine catu` 3...aflati numerele???
daca se poate, astept in fata laptopului!!!!!!!
Cred că ați înțeles greșit. Nu are nimeni vreo datorie față de cei care intră și caută ajutor aici. Așteptați unde doriți, dar uneori nu am timp să vizitez blogul câteva zile la rând.
ȘtergereAcum problema umană: de ce nu cereți dvs. , părinții, explicații și ajutor de la învățătoare? Aveți aceeași sensibilitate?
Și problema de aritmetică (presupunând că enunțul corect este "cu 56 mai mică", fără cuvântul "ori"):
notați S- suma și D diferența. D se reprezintă ca fiind un segment, iar S se reprezintă în două moduri, conform enunțului problemei: D+56 și 3D. Ceea ce înseamnă că 2 segmente valorează 56, deci D=56:2. Înmulțind rezultatul cu 3, veți afla valoarea sumei. De aici, aveți o problemă clasică de sumă și diferență a celor două numere, pe care le putem nota cu a și b:
a+b=84
a-b=28, de unde veți afla numerele.
ma incurc la o problema problema este:
RăspundețiȘtergereNumar minim de bile:a=17
Numar maxim de bile:b=20
Se iau 7 cutii identice,din care se extrag 50
Poate răspunsul meu vine târziu dar oricum... enunţul e incomplet.
ȘtergereDoua numere consecutive au suma de 159.Care sunt numerele?Buna,eu sunet anita si sunt in clasa a4a si nu stiu problema asta.Si speram sa ma ajutati.
RăspundețiȘtergereDacă sunt numere consecutive, al doilea număr este cu 1 mai mare decât primul, adică le poţi nota: a şi a+1.
ȘtergereSuma lor:
a+a+1=159
2a=159-1
Pentru a afla primul nr. , împarți rezultatul (158) la 2; apoi adaugi 1 și îl afli pe al doilea număr.
ajutati/ma si pe mine la doua pr va rog 1. Diferenta a doua numere este cu 100 mai mica decat dublul sumei lor. Sa se afle cele doua numere daca suma lor este de 3 ori mai mare decat diferenta celor doua numere.
RăspundețiȘtergere2. Pe un aeroport erau 208 avioane si elicoptere . Dupa ce au decolat 7 avioane si au aterizat 23 elicoptere pe aeroport au ramas de 3 ori mai multe avioane decat elicoptere . Cate avioane si cate elicoptere erau la inceput? Aceasta pr am rezolvat/o dar nu stiu daca este corecta .. Va multumesc anticipat . Cu respect Larisa
Prima problemă seamănă cu cea pe care am rezolvat-o în 21 ianuarie pentru "levantin" (vezi mesajele de mai sus). Sper să te descurci cu explicaţiile de acolo! Dacă nu, scrie-mi !
RăspundețiȘtergereA doua: faci operaţiile indicate: din 208 scazi 7, apoi aduni 23. Rezultatul îl împarţi la 4 şi obţii nr. elicopterelor. Avioane de 3 ori mai multe...
va rog sa ma ajutati si pe mine la o problema
RăspundețiȘtergere:La un concurs sportiv trebuiau sa participe de 3 ori mai multi baieti decat fete. Prin neprezentarea a 6 baieti si venirea a 2 fete nr baietilor devine de 2 ori mai mare decat al fetelor.Cati baieti si cate fete trebuiau sa participe la concurs
sarut mina.va ror sa ne ajutati
RăspundețiȘtergeresuma a doua nr este mai mare decit diferenta lor cu 36.Afla numerele,stiind ca diferenta lor este de patru ori mai mica decit suma lor.
Va multumim .Eu tatal si Raul fiul.
Conform enunțului,
ȘtergereS=D+36 și S=4D, deci cele două expresii pot fi egalate:
4D=D+36
3D=36, diferența este 12, iar suma este 48.
a+b=48
a-b=12, ceea ce înseamnă că 2a=60
Primul număr este 30, iar al doilea 18.
suma a doua numere este 21, iar diferenta lor este cat a treia parte din numarul mai mic. Aflati cele doua numere.
RăspundețiȘtergereNotează treimea celui de-al doilea număr cu x. Al doilea număr este 3x, iar primul este 4x. Suma lor este 7x=21, deci x=3. Asta înseamnă că al doilea nr. este 9, iar primul este 12.
RăspundețiȘtergerediferenta a doua numere este 659.Daca le impartim rezulta 8,15.Care sunt numerele
RăspundețiȘtergereCompune problema ca se rezolva dupa expresia matematica: A:B-C:B
RăspundețiȘtergereBuna seara, va rog sa ma ajutati la o problema, semiperimetrul unui dreptunghi este de 126 dm. Lungimea este cu 26 dm mai mare decit latimea. Trebuie de aflat dimensiunile terenului si perimetrul dreptunghiului.
RăspundețiȘtergereSemiperimetrul înseamnă lungimea+ lățimea, deci:
RăspundețiȘtergereL+l=126 dm
L=l+26
pentru a egala cele două dimensiuni scazi cei 26 dm în plus din sumă, deci:
2xl=126-26. Pentru a afla lățimea împarți rezultatul scăderii la 2, apoi calculezi lungimea și perimetrul dreptunghiului.
Succes și spor!
Va rog sa ma ajutati la 2 probleme
RăspundețiȘtergere1.aria laterala a unei piramide hexagonale regulate este egala cu 192 cm, inaltimea ei -cu 4 cm, iar apotema piramidei este congruenta cu latura bazei . Calculati volumul piramidei.
2.Lungimea muchiei cubului din imagine este de 16 cm. Virful M al piramidei MABCD este centrul fetei A'B'C'D' a cubului. Aflati raportul dintre aria laterala si aria bazei piramidei. (A' - A prim)
1. eşti offtopic, problemele sunt de clasa
Ștergerea IV-ax2
2. pentru geometria în spaţiu ai nevoie de desene, pe care eu nu le pot face aici ca să te ajut.
Prin urmare, dacă ai nevoie de ajutor, cere profesorului de la şcoală!
Cu respect va rog sa ma ajutati prin metoda segmente:
RăspundețiȘtergereMama,tata,fiul si fiica au impreuna 184 ani. Aflati cati ani au fiecare, stiind ca mama are cu 5 ani mai putin decat tatal. Mama are de doua ori plus 2 ani varsta fiului, iar fiica are jumatate din varsta mamei.
Poate răspunsul vine târziu, dar uite cum se rezolva:
RăspundețiȘtergereDesenezi un segment care reprezintă vârsta fiului; vârsta mamei va fi de două segmente+2; vârsta fiicei este de 1 segment + 1, iar a tatălui este de 2 segmnte +7. În total vei avea: 6 segmente+ 10 egal cu 184. Ceea ce înseamnă că 6 segmente egal 184-10. Pentru a afla un segment, deci vârsta fiului, împarţi 174 la 6. De aici, poţi calcula uşor vârstele celorlalţi membri ai familiei.
Mulţumesc mult, mult domnişoara Lili C. Voi mai îndrăzni şi în viitor atunci când nepoţica nu se va mai descurca.
Ștergereva rog daca se poate sa ma ajutati la o problema de clasa a IV a
RăspundețiȘtergeresuma a3 nemere consecutive este 471.Care sunt cele trei numere?
Numere consecutive înseamnă numere din 1 în 1, deci le poţi nota: a, a+1 şi a+2. Adunate, ele vor fi: 3a+3, iar suma lor este 471. Scazi pe 3 din sumă şi obţii 3a. Apoi împarţi restul rămas la 3 şi afli primul număr. De aici e simplu să le găseşti pe celelalte două.
Ștergeremultumesc din suflet pentru ca va face-ti timp sa ne raspunde-ti
Ștergerebuna ziua va rog ajutati/ma Suma a trei nr naturale este 445. Daca din fiecare nr se scade acelasi numar , se obtin numerele 75, 25 si 45 . Care sunt numerele ?
RăspundețiȘtergereIn doua case de bani se gaseau cate 1560 lei. Daca din prima s/a scos o suma oarecare ,iar din a doua atat cat a ramas in prima , cati lei au mai ramas in amandoua casele ? va multumesc cu respect Larisa
Problema este urmatoarea: La un magazin se vand 48 saci cu orez, unii de 50 kg,altii de 54 kg si de 63 kg.Sa se afle cati saci sunt de fiecare daca nr sacilor de 50 kg este cu 8 mai mic decat triplul sacilor de 54 kg si in total sau adus 2552 kg orez.
RăspundețiȘtergereAstept cu nerabdare raspunsul la problema cu sacii,intrucat de ore bune ma chinui cu ea....Mult respect pentru cel care o rezolva
RăspundețiȘtergereVa rog mult sa-mi raspundeti la problema cu sacii...intrucat am mare nevoie de raspuns.
RăspundețiȘtergereImi cer scuze si va multumesc din inima
Numele meu este Flaviu.
Nu am mereu timp să răspund mesajelor, de aceea nu sunt necesare 3 mesaje pentru a primi răspuns. Problema cred că are o... problemă de formulare, pentru că despre sacii de 63 kg nu aveți informații. Puteți nota cu x nr. de saci de 54 kg, deci cei de 50 vor fi în număr de 3x-8. În total, 4x-8=48, deci 4x=56, x=56:4, x=14. 14 saci de 54 kg și 42-8 , saci de 50kg. De aici, înmulțiți cantitățile cu numărul de saci, apoi vedeți dacă rămâne ceva pentru sacii de 63kg.
RăspundețiȘtergerePentru Larisa: aduni 75 cu 25 cu 45 și scazi suma obținută din 445. Rezultatul îl împarți la 3, apoi aduni la acest rezultat fiecare număr scăzut (75, 25, 45)și obții fiecare număr inițial.
RăspundețiȘtergereLa a doua problemă, nu înțeleg exact enunțul.
pentru un concurs alergare s-au inscris 287 de copii.Dupa ce s-au retras 26 de copii, numarul fetelor a fost jumatate4 din cel al baietilor. Cati baieti si cate feteau participat la concurs
RăspundețiȘtergerefara 4 ma scuzati ma-m grabit
Ștergere287-26, ca să afli câţi copii au rămas în competiţie.
ȘtergereNr. de fete este x (sau desenezi un segment), iar al băieţilor este 2x (sau două segmente). În total 3x. Împarţi rezultatul obţinut la scădere la 3 pentru a afla câte fete au participat, apoi dublezi numărul fetelor şi afli câţi băieţi.
va multumesc din suflet pentru ajutor
ȘtergereVa rog daca ma puteti ajuta cu o problema ce trebuie compusa dupa cativa termeni dati
Ștergerese dau un segment apoi doua segmente pe al doilea fiind trecut numarul 33 si apoi trei segmente pe al treilea fiind trecut numarul 47 .Toate sase segmentele dau rezultatul 188.Trebuie sa compunem o problema dar nu ma prea descurc.Daca aveti timp va rog sa ma ajutati
Alegi un domeniu (de exemplu piaţa) şi elemente de acolo: mere, pere, struguri....
ȘtergereS-a vândut o cantitate de mere; pere cu 33 kg mai mult, iar struguri cu 47 mai mult decât dublul cantităţii de mere. În total au fost vândute 188 kg. Câte kg s-au vândut din fiecare sortiment de fructe?
Poţi alege orice altceva...
multumesc mult
Ștergereva rog mai repede
RăspundețiȘtergereva multumesc
RăspundețiȘtergereSunt Larisa si va multumesc din suflet iar la problema cu casele acela este enuntul nici eu nu prea inteleg
RăspundețiȘtergereLa problema cu casele de bani e mai degrabă bazată pe explicaţii logice şi mai puţin pe calcule: din prima casă se ia o sumă oarecare, iar din a doua cât a rămas în prima, înseamnă că s-au luat atâţia bani cât au fost la început în prima; deci au rămas câţi au fost la început în a doua. Dar ... atât, fără calcule!
Ștergereva rog am si eu o problema/? a+2b+3c=41. cu mii de multumiri
RăspundețiȘtergereDoar atât este enunţul? Fără alte precizări? În acest caz există mai multe variante posibile. Şi le poţi afla prin încercări.
RăspundețiȘtergeretrei vapoare ajung in port dupa urmatorul program: unul o data la doua zile , altul o data la patru zile si al treilea o data la trei zile . intr-o duminica au ajuns toate in port. Care va fi urmatoarea zi in care se vor intalni toate trei in port?
RăspundețiȘtergereScrie zilele săptămânii şi "plimbă" vapoarele, apoi "opreşte"-le în port. Se vor întâlni vineri.
ȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
RăspundețiȘtergerema puteti ajuta , va rog frumos ?
RăspundețiȘtergeredaca cumpar 2 bluze imi raman 17 lei . daca as cumpara 3 bluze imi mai trebuie 9 lei. cati lei am ?
O bluză costă cât diferenţa numerelor 17 şi 9. Înmulţeşti preţul unei bluze cu 2, apoi aduni cu 17 şi vei afla suma de bani iniţială.
Ștergereva rog daca puteti sa ma ajutati la aceasta problema corina andrei si mihai au participat la un concurs. copiii au raspuns la intrebari de categoria 1pentru care primeau 15puncte,de categoria a 2-a pentru care primeau 50 de puncte.
RăspundețiȘtergereincompletă
ȘtergerePentru o gradinita s-au cumparat 5 lenjerii si 5 paturi,platindu-se ,in total 395 de lei. O patura costa cu 29 de lei mai mult decat o lenjerie. Aflati cat costa o patura si cat costa o lenjerie.
RăspundețiȘtergereFie preţul unei lenjerii x (sau un segment, dacă preferaţi metoda grafică). Înseamnă că o pătură va costa x+29. Se cumpără câte 5 din fiecare, adică 5x de la lenjerii (5 segmente)şi 5x+ 29 înmulţit cu5 pentru pături. Scădeţi din 395 rezultatul înmulţirii, apoi împărţiţi la 10 pentru a afla preţul unei lenjerii. Adunaţi cu 29 şi veţi afla cât costă o pătură.
RăspundețiȘtergereva rog sa ma ajutati la aceasta problema corina are 17 cuburi:rosii albe si negre.cuburi albe sunt de3 ori mai multe decat rosii.aflati cate cuburi sunt din fiecare culoare ,stiind ca sunt mai putine cuburi negre decat albe .cate solutii are problema?
RăspundețiȘtergereFoloseşte metoda presupunerii corelată cu încercare-eroare.
RăspundețiȘtergerePresupui că este un cub roşu. Înseamnă că albe vor fi 3, iar negre 13; nu reprezintă o soluţie, fiindcă sunt mai multe negre.
Continuă cu presupunerile: 2 cuburi roşii, apoi 3 cuburi roşii.... calculând de fiecare dată câte sunt din celelalte culori, până găseşti soluţiile corecte.
buna ziua,sunt bianca si am o problema care nu o inteleg.semiperimetrul unui teren dreptunghiular este 345m.Se stie ca 1\5 din lungime intrece cu 21 o treime din latime.Afla dimensiunile terenului.
RăspundețiȘtergereEu am aflat perimetrul asa: Sp=L+l, P=2(L+l)=>P=345*2=690,
nu inteleg partea cu 1\5 din lungime intrece cu 21 o traime din latime.Va rog daca ma puteti ajuta.
Probabil este vorba despre L/5=21+l/3. Făcând calculele, vei ajunge la:
RăspundețiȘtergereL/5=(63+l)/3
L=(315+5l)/3
Sp=L+l=(315+8l)/3=345
315+8l=1035
De aici e simplu să calculezi lățimea, apoi lungimea.
multumesc foarte mult.
ȘtergereUN ELEV MERGE DUPA CUMPARATURI IN 3 MAGAZINE. LA PRIMUL MAGAZIN DA UN LEU LA INTRARE, CHELTUIESTE 1/2 DIN SUMA RAMASA, DA UN LEU LA IESIRE SI PLEACA SPRE AL DOILEA MAGAZIN.PROCEDEAZA LA FEL SI LA CELELALTE DOUA MAGAZINE SI SE INTOARCE ACASA CU 40 DE LEI.CATI LEI A AVUT LA INCEPUTSI CATI A CHELTUIT DE FIECARE DATA.
RăspundețiȘtergereMULTUMESC ANTICIPAT EDI
Foloseşti metoda mersului invers:
RăspundețiȘtergere40 lei rămaşi plus 1 leu dat la ieşire fac 41 lei, adică jumătatea rămasă; împreună cu jumătatea cheltuită se fac 82 lei; adaugi leul dat la intrare şi pe cel dat la ieşirea din al doilea magazin şi faci 84 lei, jumătatea rămasă la al doilea magazin; continui ideea şi procedeul şi ajungi la suma iniţială de 341 lei. Poţi face şi un desen care să te ajute să reconstitui drumul invers: un segment pe care marchezi leul şi jumătăţile cheltuite/ rămase.
Buna Ziua!Ma numesc Mirza Rob Raul.Intr-o culegere apare o problema pe care nu stiu sa o rezolv.Aceasta suna astfel:O familie care este formata din tata,mama si copil.In prezent suma varstelor lor este de 64 de ani,iar cu 8 ani in urma aceasta suma era de 43 ani.Cati ani are acum fiecare,daca tatal este cu 25 de ani mai mare decat copilul?Va rog frumos sa ma ajutati si pe mine.Va multumesc.
RăspundețiȘtergereProblema este greşită: dacă în urmă cu 8 ani suma vârstelor membrilor familiei era de 43 de ani, în prezent ea ar trebui să fie: 43+24, ceea ce nu se întâmplă în problema ta.
Ștergeredanuta sunt si va rog sa ma ajutati
RăspundețiȘtergereDIFERENTA A 2 NUMERE ESTE CU 50 MAI MICA DECAT DUBLUL SUMEI LOR , IAR SUMA LOR ESTE DE 3 ORI MAI MARE DECAT DIFERENTA LOR AFLA CELE DOUA NUMERE
DANUTA VA ROG AJUTATI-MA
ȘtergereEnunțul problemei se poate transcrie astfel:
RăspundețiȘtergere2a+2b =a-b+50
a+b = 3a-3b
De aici, urmează calcul algebric, rezolvarea unui sistem de ecuații. Cele două relații devin:
a+3b=50 /(4)
2a-4b=0/ (3)
Facem înmulțirile și obținem:
4a+12b=200
6a-12b=0
Adunând cele două relații obții:
10a=200, deci a=200:10, apoi îl calculezi pe b.
cristina sunt si va rog daca puteti sa ma ajutati,va multumesc mult!
RăspundețiȘtergereLa un concurs se acorda 8pct.pt. fiecare raspuns corect si se scad doua pct.pt. fiecare raspuns gresit.Fiecare concurent trebuie sa raspunda la 25 de intrebari.Ionut a obtinut 160pct,iar Elena 150pct.Aflati cate raspunsuri corecte a dat fiecare.
Ai o problemă asemănătoare rezolvată mai sus.
RăspundețiȘtergerecristina sunt si imi pare rau ca insist din nou dar nu gasesc nimic asemanator mai sus,va rog mult sa ma ajutati.va multumesc mult de tot.
Ștergerebuna ziua. as vrea sa ma ajute si pe mine cineva cu o problema de matematica , clasa a-4-a , multumesc.
RăspundețiȘtergerediferenta a doua numere este cu 50 mai mica decat dublul sumei lor, iar suma lor este de 3 ori mai mare decat diferenta. care sunt numerele?
buna as ruga si eu sa ma ajutati la o problema. intr o lada nr merelor stricate reprezinta 2/9 din nr merelor bune.cate mere stricate si cate mere bune sunt ,daca diferenta dintre ele este de 266?
RăspundețiȘtergereLucraţi mai întâi cu părţile fracţionare, apoi egalaţi cu nr. dat:
RăspundețiȘtergeredacă nr. merelor bune îl notaţi cu x, veţi ajunge la expresia:
7x egal cu 266 înmulţit cu 9
Aflaţi x, adică nr. merelor bune, apoi pe cele stricate.
Buna, va rog sa ma ajutati si pe mine sa rezolv o problema, fiul meu este in cl 2 si pb mi se pare un putin cam difcila pt varsta lui. Problema: Intr-o livada sunt 550 de meri, peri si pruni. Meri sunt cu 20 mai multi decat jumatate din numarul perilor, iar pruni sunt cat dublul perilor si inca 5. Cati meri, pruni si peri sunt in livada ? Va multumesc si astept raspuns.
RăspundețiȘtergereCu siguranţă este o problemă care depăşeşte programa şcolară de clasa a II-a. Este vorba despre rezolvarea folosind metoda grafică.
RăspundețiȘtergerePentru a reprezenta nr. perilor, desenaţi un segment pe care îl împărţiţi pe jumătate. Pentru nr. merilor, desenaţi un segment de lungimea unei jumătăţi de peri şi adăugaţi un segment punctat pe care scrieţi 20. Pentru pruni, 4 segmente-jumătăţi de peri şi linia punctată pe care scrieţi 5. Toate acestea valorează 550. Scădeţi porţiunile punctate 550-25 şi vă rămân7 segmente (jumătăţi de peri). Împărţind (împărţirea se face în clasa a III-a!!!) 525 la 7 veţi obţine jumătate din nr. perilor. De aici... e simplu !!!
Şi revin cu întrebarea: de ce acceptaţi aşa ceva???
VA ROG SA MA AJUTATI SI PE MINE CU O PROBLEMA "6 MUNCITORI FAC UN SANT IN 48 H ,DUPA 16 ORE MAI VIN 2 MUNCITORI.IN CAT TIMP TERMINA SANTUL?" MULTUMESC ANTICIPAT...VA ROG SA MA AJUTATI CAT MAI REPEDE POSIBIL ...DACA E CU PUTINTA.
RăspundețiȘtergerebuna ziua, am o problema va rog daca ma puteti ajuta, daca copiii se aseaza cate 2 pe o banca raman 8 copii in picioare, daca se aseaza cate 3 pe o banca, raman 3 banci libere. Cate banci si copii sunt?
RăspundețiȘtergereDesenează niște dreptunghiuri care să simbolizeze băncile. Apoi "așează" elevii câte doi în bancă (poți pune câte două puncte în loc de elevi). Sigur că nu vei ști câte bănci să umpli astfel. Dar lasă 8 "elevi" neașezați în "bănci". Dacă îi vei așeza câte 3 în bancă, vei folosi în primul rând pe cei 8 rămași fără locuri. Deci știi sigur că ai 8 bănci. Din cele 3 bănci care vor rămâne libere, mai ai 6 elevi de redistribuit în alte 6 bănci; Deci ai 8+6=14 bănci ocupate cu câte 3 elevi; plus cele 3 bănci libere= 17 bănci. 14x3= numărul de elevi.
Ștergerebuna ziua! ma numesc sorin,am un baiat in clasa a 3-a si ma descurc greu sa-l pot ajuta la lectii din cauza ca materia e grea in ziua de azi fata de clasa in care se afla copiii.doamna nu explica pe intelesul copiiilor,am si eu o problema la care oricat m-as kinui,nu-i pot da de cap.va rog din suflet sa ma ajutati... a-b=23,a:b=4rest2 care sant numerele? va multumesc din suflet.
RăspundețiȘtergerebuna ziua! ma numesc sorin,am un baiat in clasa a 3-a si ma descurc greu sa-l pot ajuta la lectii din cauza ca materia e grea in ziua de azi fata de clasa in care se afla copiii.doamna nu explica pe intelesul copiiilor,am si eu o problema la care oricat m-as kinui,nu-i pot da de cap.va rog din suflet sa ma ajutati... a-b=23,a:b=4rest2 care sant numerele? va multumesc din suflet.
RăspundețiȘtergerebuna ziua! ma numesc sorin,am un baiat in clasa a 3-a si ma descurc greu sa-l pot ajuta la lectii din cauza ca materia e grea in ziua de azi fata de clasa in care se afla copiii.doamna nu explica pe intelesul copiiilor,am si eu o problema la care oricat m-as kinui,nu-i pot da de cap.va rog din suflet sa ma ajutati... a-b=23,a:b=4rest2 care sant numerele? va multumesc din suflet
RăspundețiȘtergereV-am scris rezolvarea problemei acolo unde ați făcut prima postare.
RăspundețiȘtergereva mulumesc din tot sufletul.
RăspundețiȘtergereva multumesc din suflet. s-ar putea rezolva si cu ajutorul segmentilor?daca da,v-as ruga daca se poate sa-mi explicati cum s-ar putea.imi cer scz ca va necajesc,dar va cer asta ca sa-i pot explica si baiatului,sa inteleaga, va multumesc inca odata si imi cer mii de scz pt deranj.
RăspundețiȘtergerebuna ziua. ma puteti ajuta cu o problema se clasa a 4 a. un elev se duce la librarie sa cumpere caiete.daca ar cumpara 6 i-ar mai trebuie 8 lei , iar daca ar cumpara 4 i-ar ramane 6 lei. cati lei avea elevul ? multumesc !!!
RăspundețiȘtergerebuna seara
RăspundețiȘtergereva rog daca puteti sa-mi spuneti cum se rezolva aceasta problema de clasa 4 pe care eu un parinte de 40 de ani nu reusesc sa o rezolv:
Stiind ca :6xa+4xb=2133 si 4xa+6xb=1417,sa se afle a+b.
va multumesc