vineri, 16 ianuarie 2015

Scrisul corect în limba română.... încotro?

Mai folosește cuiva să scrie corect? Să respecte regulile de ortografie și punctuație?
Mă îngrozesc în fiecare zi citind.... de-ale elevilor/ studenților.
Zilele trecute mă uitam la imaginea lucrării studentului care îi amintea doamnei profesor că taxa pe care o plătește el îi asigură dumneaei salariul. "Tupeu incredibil" se scria în titlurile articolelor dedicate acestui subiect. Însă, dincolo de tupeu, am observat că studentul folosește corect (nu în toate situațiile, e drept) și semnele de punctuație; și le folosește corect !
Dar ce să spun despre studentul în cauză și despre alții ca el? Am ocazia să citesc "de-ale cadrelor didactice"... și mă întreb pe mâna cui încap elevii/ copiii noștri ?
Iată doar două exemple de mesaje trimise de cadre didactice prin e-mail; o fi poșta electronică un mijloc rapid de comunicare, o fi greu să nimerești toate tastele, dar nu e scuzabilă neglijarea corectitudinii scrisului ! Dar poate sunt eu prea exigentă !!!
1.Buna ziua, sunt ______, directorul Școlii ________ am încercat să intrăm pe platformă, dar ne dă eroare. Menționez că d-na ______ lucra pe platformă, între timp dumneaei s-a detașat la o altă școală, a făcut cerere către d-stră pentru a fi altă persoană _______ , acum nu știm ce să facem, vă rugăm să ne ajutați. vă mulțumim.

2.Buna ziua,
Va rugam sa ne lamuriti la completarea RAEI.
Daca compltam RAEI  ,care este anul an aterior (2013-2014 ) si an curent  2014-201)?
Asteptam raspuns .
Multumim .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu