Iată şi a doua problemă propusă de Omerica:
Perimetrul unui dreptunghi este de 178cm. Dacă lungimea se măreşte cu 39 cm, atunci lăţimea devine 1/3 din lungime. Să se afle dimensiunile dreptunghiului.
Rezolvare:
Precizare: păstrăm notaţiile din rezolvarea primei probleme.
Începem de la formula de calcul a perimetrului și de la valoarea acestuia, scrisă sub forma:
P=2x(L+l)=178
L+l=178:2
L+l=89
Mărind lungimea cu 39 cm, suma dimensiunilor devine:
L+l=89+39
L+l=128
În acest moment, lățimea este egală cu 1/3 din lungime sau, cu alte cuvinte, lungimea este de 3 ori mai mare decât lățimea. Reprezentarea grafică arată așa:
lățimea: I_______I
lungimea: I_______I______I_______I
Suma lor este de 128, deci cele 4 părți egale valorează 128.
l=128:4
l=32cm
L=3 x l
L=3x32
L=96cm
Pentru a calcula valoarea inițială a lungimii dreptunghiului, scădem cei 39 de centimetri cu care a fost mărită conform enunțului problemei.
L=96-39
L=57cm
Verificare:
P=2x(L+l)
P=2x(57+32)
P=2x89
P=178cm
Răspuns: L=57cm; l=32cm
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Multumesc !
RăspundețiȘtergerede ce nu dati copiilor sa lucreze probleme
RăspundețiȘtergereNu ştiu ce aţi vrut să spuneţi:
RăspundețiȘtergere-de ce nu lucrează copiii fără ajutor? probabil nu li se explică la şcoală sau nivelul de accesibilitate al problemelor depăşeşte nivelul intelectual al copilului
-de ce nu lucrează învăţătorul mai mult cu copiii? poate că lucrează...
lili an si eu o problema cre nu o stiu e din manualul de clasa a4a pagina 61 problema nr 8
ȘtergereÎn primul rând nu postezi unde trebuie: la cea mai recentă postare cu acest titlu, notată cu IV.
ȘtergereÎn al doilea rând, postezi ca anonim, ceea ce nu mi se pare civilizat.
În al treilea rând nu știu la care manual te referi. Eu nu am manualele, deci e nevoie să scrii textul problemei.
unde sunt postate problemele?
RăspundețiȘtergerema puteti ajuta cu o problema,daca va rog frumos?
RăspundețiȘtergereProblemele la care aveţi nevoie de ajutor le postaţi aici, la rubrica de comentarii sau mi le trimiteţi pe adresa de e-mail ld.confident@yahoo.com.
RăspundețiȘtergereVă ajut cu plăcere!
un copil are in colectie timbre de 3 feluri, romanesti, englezesti si frantuzesti.71 nu erau frantuzesti, 62 nu erau romanesti si 75 nu erau englezesti. cate timbre are de fiecare....
RăspundețiȘtergeremihai,andrei si radu sunt colegi.Impreuna ,cei 3 colegi au cu 226 de timbre mai mult decat radu,cu 399 de timbre mai mult decat andrei si cu 325 de timbre mai mult decat mihai. Cate timbre are fiecare?(rezolvati problema folosind notatiile a,b si c. Problema de clasa a 4.)
RăspundețiȘtergereO să vă dau un răspuns parțial și vă voi ruga să citiți postarea care are același titlu, partea a III-a. Pentru răspunsuri complete, vă rog să respectați ce am scris acolo.
RăspundețiȘtergereAcum rezolvarea: fie a,b,c nr. de timbre pe care le are Mihai, respectiv Andrei, Radu.
Enunțul: cei trei au împreună cu 226 mai mult decât Radu se transcrie matematic astfel:
a+b+c=c+226 . Similar, celelalte două:
a+b+c=b+399
a+b+c=a+325
Separând necunoscutele, fiecare relație de mai sus se scrie:
a+b+c-c=226, de unde:
a+b=226. La fel:
a+c=399
b+c=325
Adunând cele trei relații, obțineți:
2a+2b+2c=950 sau
2x(a+b+c)=950
a+b+c=475.
c=475-226
b=475-399
a=475-325.
Faceți calculele și veți încheia rezolvarea.
Ne re-citim pe cealaltă postare dacă mai vreți să primiți ajutor!
Va rog am nevoie de ajutor pentru urmatoarea problema:gasiti cel mai mare nr.natural de trei cifre care are o cifra egala cu diferenta celorlalte doua cifre.
RăspundețiȘtergereO primă variantă ar fi 990, deoarece cifra sutelor-9 - este egală cu diferența celorlalte două cifre (9-0=9); dacă apare condiția ca cifrele să fie diferite, atunci numărul este 891.
RăspundețiȘtergeredaca la 1/5 dintr-un nr a adaug 3 obtin 1/4 din a.CARE ESTE NR A .?
RăspundețiȘtergerenu stiu
ȘtergereDacă 1/4 din a este egală cu 1/5 din a +3, atunci a (cele 4/4 ale lui) = 4/5+12, ceea ce înseamnă că 1/5 din a=12. Atunci a=12x5=60
RăspundețiȘtergereE recomandabil să faceți un desen cu segmente și e foarte important pentru copil să fi înțeles noțiunea de fracție echiunitară.
E VALABILĂ ȘI AICI RUGĂMINTEA DE A VĂ SCRIE NUMELE!
multumesc
ȘtergereCu plăcere!
ȘtergereDan si Cristian au impreuna 120 lei. Daca Dan primeste de la Cristian 1/4 din suma pe care o are Cristian, copiii au sume egale.Cati lei a avut fiecare copil.va rog frumos sa mi-o reprezentati grafic, ca asta nu inteleg eu .Va multumesc!
RăspundețiȘtergeresunt cristina si eu am trimis problema de mai sus.
RăspundețiȘtergereCristian rămâne cu 3 sferturi (3/4)din suma pe care o avusese, iar un sfert se adaugă sumei lui Dan.
RăspundețiȘtergereC: _____ _____ _____
D: _____ _____ _____
Așa cum se vede și din desen, suma pe care o avea Dan este egală cu 2/4 din suma lui Cristian. Deci, cei 120 lei se împart în 6 părți egale.
120:6= 20 lei (1/4 din suma lui Cristian)
Cristian avea 20x4= 80 lei
Dan avea 40 lei
Ms ca meati zis
RăspundețiȘtergereas avea si eu o problema daca mati putea ajuta
RăspundețiȘtergeretreimea unui nr adunata cu dublu nr este 987 .aflati nr
mara si zola au impreuna 530lei .daca zola cheltuieste o treime din suma cheltuita de mara si fiecareia i raman 45 lei . aflati cati lei a avut fiecare la inceput
RăspundețiȘtergerebuna ziua! ma numesc sorin,am un baiat in clasa a 3-a si ma descurc greu sa-l pot ajuta la lectii din cauza ca materia e grea in ziua de azi fata de clasa in care se afla copiii.doamna nu explica pe intelesul copiiilor,am si eu o problema la care oricat m-as kinui,nu-i pot da de cap.va rog din suflet sa ma ajutati... a-b=23,a:b=4rest2 care sant numerele? va multumesc din suflet.
RăspundețiȘtergereDin prima relaţie, rezultă că a este cu 23 mai mare decât b, deci a=b+23.
RăspundețiȘtergereDin a doua rezultă că a=4b+2.
Egalând cele două expresii, obțineți că:
4b+2=b+23 (separați termenii, scriind: 4b-b=23-2)
Deci 3b=21
b=21:3, deci 7, apoi aflați pe a: a=23+7.
Aveți dreptate, problema depășește programa școlară de clasa a III-a. Poate ar fi bine să îi spuneți doamnei învățătoare să dea astfel de probleme celor care au aptitudini speciale pentru matematică, iar celorlalți să le dea ceva adecvat vârstei lor.
va multumesc din suflet. s-ar putea rezolva si cu ajutorul segmentilor?daca da,v-as ruga daca se poate sa-mi explicati cum s-ar putea.imi cer scz ca va necajesc,dar va cer asta ca sa-i pot explica si baiatului,sa inteleaga, va multumesc inca odata si imi cer mii de scz pt deranj.
RăspundețiȘtergereDesenați pentru prima expresie un segment pentru b și același segment plus o linie punctată puțin mai lungă decât 3 segmente pe care scrieți 23 pentru a. Apoi desenați 4 segmente și o linie punctată mai scurtă pe care scrieți 2. Astfel veți observa că 3 segmente valorează cât 23-2 adică ce spuneam mai sus: 3b=21.
RăspundețiȘtergereva multumesc foarte frumos!
RăspundețiȘtergereMa ajutati si pe mine cu o problema de clasa a 4-a,va rog?Problema este:
RăspundețiȘtergereÎntr-o livada s-au plantat 320 pomi,din care 5 supra 8 sunt pruni,4 supra 5 din numarul prunilor sunt meri,iar restul sunt peri.Cati peri sunt in livada?
calculezi nr. prunilor:
RăspundețiȘtergere5/8 din 320 = 5x320:8
nr. merilor:
4/5 din rezultatul obținut mai sus=4x rezultat:5
nr. perilor:
320- suma rezultatelor obținute anterior
Va multumesc!
Ștergerebuna ziua! va deranjez din nou cu o problema,de fapt la doua problema as vrea sa ma ajutati daca santeti amabila si nu va deranjez: 1)in doua vase se afla 200l suc. In primul se afla cu 4l mai putin decat in al doilea. cum as putea sa o rezolv pe intelesul baiatului la nivel de clasa a treia? iar a doua problema : Intr-un rezervor este de 5 ori mai multa benzina decat in altul. Daca s-ar lua din primul rezervor 18dal si s-ar pune in al doilea,in cele doua rezervoare ar fi cantitati egale. Ce cantitate de benzina se afla in fiecare rezervor? va multumesc din suflet.
Ștergereva rog sa ma ajutati si pe mine cu aceste doua probl. probl.nr 1.Un patrat are perimetrul egal cu al unui dreptunghi.Stiind ca dreptunghiul are lungimea de 16 m,iar latimea cu 4 m mai mica,afla latura patratului. probl.nr 2..Un patrat si un dreptunghi au acelasi perimetru.Perimetrul dreptunghiului este de 84 m,iar latimea este cat jumatate din lungime.Afla..a)lungimea si latimea dreptunghiului,..b)latura patratului
RăspundețiȘtergereRăspunsul îl găsiți la postarea din toamna lui 2014, notată cu nr. (5)
RăspundețiȘtergerein doua closare sunt 680 de tibre. daca s-ar lua27 de timbre din primul closar si s-ar pune in al doilea closar,atunci in primul ar fi de trei ori mai putine timbre decat in al doilea. cate timbre sunt in fiecare closar? ma puteti ajuta va rog mai repde
RăspundețiȘtergerema puteti ajuta va rog mai repede
ȘtergereRăspund aici, dar data viitoare postează la numărul V, cea mai recentă postare cu același titlu. Altfel, nu mai răspund. În plus, reține că job-ul meu nu e să vă rezolv vouă probleme, deci nu pot răspunde mereu foarte repede!
ȘtergereNotează numărul de timbre din al doilea clasoar cu b și pe cel din primul cu a.
a=3xb
Deci, a+b=680 se poate scrie 4xb=680
b=680:4, iar a va fi de 3 ori mai mare, deci rezultatul obținut pentru b îl vei mări de 3 ori. Pui la loc cele 27 de timbre, adică aduni valoarea lui a cu 27 și scazi pe 27 din valoarea lui b și ai rezolvat problema.